Editorial

Doi giganți mondiali au semnat un acord cu o valoarea URIAȘĂ: 7,15 miliarde de dolari plătiți pentru colaborare

Nestle și Starbucks au anunțat, marți, că au finalizat condițiile acordului de licențiere prin care gigantul alimentar elvețian poate comercializa în întreaga lume cafelele și ceaiurile producătorului american, transmite Reuters.
La 7 mai, Nestle a anunțat că a încheiat un acord de 7,15 miliarde de dolari pentru a deține drepturile de comercializare, la nivel global, a cafelei Starbucks, care generează vânzări anuale de 2 miliarde de dolari.

Ca urmare a acestui acord, extinderea globală a Starbucks se va face de la sediul central al Nestle din Elveția, aflat la Vevey. În plus, aproximativ 500 de angajați ai Starbucks, dintre care majoritatea sunt localizți în Londra și Seattle, vor fi transferați către Nestle, dar aceștia nu vor fi nevoiți să se relocheze.

Anul trecut, Nestle a plătit 425 de milioane de dolari pentru un pachet de 68% din Blue Bottle Coffee – o companie din California care vindea cafea online, având și magazine în Statele Unite și Japonia. În schimb, la începutul acestui an, elvețienii au vândut divizia americană de dulciuri și ciocolată, care includea mărci precum Crunch și Butterfinger, către Ferrero Group, pentru suma de 2,7 miliarde franci elvețieni (1,9 miliarde de lire sterline).

La data anunțării inițiale a acordului, în mai, specialiștii remarcau că, prin acordul de marketing cu Starbucks, Nestle recunoștea, indirect, faptul că Nescafe și Nespresso au anumite limite în extindere și că are nevoie urgent de un brand important pentru a rămâne relavant pe această piață.

blank