Disponibilizări
Featured, Social

Disponibilizări de amploare la CFR. Ministrul Cătălin Drulă anunţă că 1.400 de angajaţi vor pleca acasă

Se anunţă disponibilizări de amploare la CFR Marfă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că se vor face disponibilizări, deoarece compania trebuie eficientizată.

Compania de stat CFR Marfă va face disponibilizări Din cei aproape 5.000 de angajaţi, într-o primă fază vor pleca acasă 1.400 de angajaţi.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că se vor face disponibilizări la CFR Marfă, deoarece compania trebuie eficientizată. Oficialul spune că operatorul de stat mai deţine doar 20% din piaţă şi nu are nevoie de atâţi angajaţi.

„Nu e niciodată o bucurie să existe disponibilizări, numai că pentru a fi eficient pe această piaţă a transportului de marfă trebuie să fii eficient într-o competiţie, o piaţă competitivă. Operatorul de stat are doar 20% din piaţă, ceilalţi fac aceeaşi treabă cu mai puţini oameni.

Din luna iulie, era vorba de o reducere cu 1.400 de angajaţi, dar nu înseamnă că toţi sunt disponibilizaţi, pentru că o parte deja au plecat voluntar. Vom lua în cel mai scurt timp o decizie, şi nu în privinţa autorităţii de reformă ferovoară, pentru că, aşa cum spuneam, analizele noastre au arătat că nu şi-a îndeplinit rolul”, a declarat ministrul Transporturilor.

De altfel, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune încă de anul trecut că situația actuală a CFR Marfă va fi analizată pentru că „îmi doresc ca societățile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, în special cele care au o natură pronunțat comercială, să nu mai fie neaparat locuri unde pierdem sute de milioane și trebuie să le scoatem din această situație”.

În noul program de guvernare se precizează că în cazul CFR Marfă au fost identificate modalitățile de obținere a redresării financiare, prin continuarea activitătii operaționale a societătii și fără a afecta poziția acesteia pe piața și relația cu partenerii comerciali. Decizia Comisiei Europene din luna februarie, potrivit căreia CFR Marfă trebuie să restituie ajutorul de stat nelegal acordat în 2013, de 400 de milioane de euro, a fost un punct de cotitură pentru cursul companiei despre care mulți cred că se îndreaptă spre faliment.

Pentru salvarea companiei, solutia optima identificata a fost recurgerea la procedura de concordat preventiv, care, spre deosebire de orice alte modalitati reglementate, asigura un set de avantaje, precum: suspendarea executarilor silite in desfasurare la momentul omologarii (12.03.2020), posibilitatea negocierii modalitatii de stingere a datoriilor cu creditorii; mentinerea societatii pe piata si continuarea activitatii comerciale; durata redusa a procedurii – 24 luni (spre deosebire de procedura insolventei/executare silita), se spune in document.

blank