Featured, International

Declin. Whiskey american nu se mai vinde așa bine pe piața UE

Războiul comercial declanșat de președintele Donald Trump cu Uniunea Europeană face victime chiar la el acasă. Producătorii americani de Whiskey au avut vânzări cu 340 de milioane de dolari mai mici în Uniunea Europeană, în ultimii doi ani, din cauza introducerii unor noi tarife vamale, potrivit CNN.

Potrivit unui raport al Consiliului băuturilor distilate din Statele Unite, exporturile de whiskey și bourbon către blocul comunitar s-au redus cu o treime din iunie 2018, când a intrat în vigoare impozitarea suplimentară cu 25 la sută a acestor produse.

Tarifele au deraiat o poveste americană de succes la export, spun reprezentanții Consiliului, care arată că distileriile americane s-au bucurat de două decenii de creștere în Uniunea Europeană înainte de impunerea acestor tarife.

Tarifele acționează ca un impozit pe exporturi și sunt absorbite de producători sub forma unor profituri reduse sau sunt transmise consumatorilor prin prețuri mai mari.

Uniunea Europeană a impus în 2018 tarife pentru mărfuri din Statele Unite în valoare de trei miliarde de dolari, inclusiv pentru whiskey, motociclete și blugi, ca răspuns la tarifele americane introduse de administrația Trump la oțelul și aluminiul din Uniunea Europeană.

Tarifele au sporit temporar profiturile producătorilor americani de oțel, dar problemele au revenit rapid în această industrie, arată CNN.

Uniunea Europeană este cea mai mare piață externă pentru whiskey-ul american, reprezentând mai mult de jumătate din totalul exporturilor de whisky anul trecut.

Exporturile către blocul comunitar au crescut de cinci ori din ianuarie 1997, când majoritatea taxelor au fost eliminate, și până în iunie 2018, de la 143 de milioane de dolari, la 750 de milioane.

Cifra a scăzut la 514 milioane de dolari la finele lui 2019 și se va reduce și în acest an din cauza impactului pandemiei asupra sectorului ospitalității din Europa.