Editorial, Stiri

Cutremurul din trustul MediaPro a început vineri, dar replicile sunt încă foarte puternice

După ce au fost angajaţi daţi afară se desfiinţează emisiuni şi site-uri

cancan1  

Astăzi, postul Acasă TV a rămas fără emisiuni, difuzând doar reluări și telenovele. Cancan.ro, în comparaţie cu zilele din urmă, luni a dat doar câteva ştiri, majoritatea preluate de pe site-urile partenere, toate de sub pălăria trustului MediaPro.

Din cele 40 de persoane date afară subit vineri, 30 erau de la Acasă TV şi 10 erau angajaţii departamentului PR. Şi să nu-i uităm pe cei 20 de la departamentul Promo, eliberaţi „elegant” de povara muncii, cu bodyguyarzi. În consecinţă, luni, Acasă TV a difuzat numai reluări, nu au mai apărut Dincolo de Poveștiri, emisiune realizată de Elena Lasconi, Poveștirile de noapte, realizată de Cabral și Irina Fodor și nici cancan.ro, a lui Marius Niță. Toate producțiile au fost înlocuite în program de seriale telenovele.

De ce dispar departamente întregi, atunci când dispar?! Păi, metoda a fost iniţiată de Adrian Sârbu şi a îmbrăţişat-o cu mare drag orice ziar serios până la ultima fiţuică sau post de radio de cartier. Este vorba despre… auto-căpuşare (ai cui erau banii, oare?), respectiv „externalizarea” oricărui tip de serviciu, de la femeile de serviciu şi catering până la oamenii care fac creaţie sau promovare a produselor mega-televiziunii Pro Tv. Contractele cu oamenii erau din ce în ce mai mici, în acte, ajungându-se să fie plătiţi (tot în acte) şi pentru 2 ore pe zi, deşi munceau 10 – 12 ore în realitate. Treptat, oamenii au acceptat, deşi în dezavantaj erau ei, angajaţii.

Aşa s-a întâmplat şi cu brandul CanCan, care din ziar de succes, al treilea vândut în ţară, în vara lui 2012, s-a transformat într-un site. Spre avantajul patronului Radu Budeanu, care şi-a vândut brandul trustului Pro, a făcut o emisiune de noapte cu Adrian Artene, amfitrion alături de câteva „asistente”, a luat banii şi: „Ura” …şi la gară!”. Site-ul a început să intre din ce în mai mult la apă. În loc să crească şi să atragă publicitate, s-a tot micşorat, până astăzi când a ajuns un fel de jurnal intim al câtorva redactori, cu multe ştiri în reluare.

De altfel, la capitolul ştiri, a fost una dintre cele mai interesante mişcări în trust. Dacă, de pildă, cancan.ro făcea o ştire cu „Gigi Becali a ieşit la o cafea”, aceasta era vândută la sport.ro, apoi revândută ştirilorprotv.ro şi Ştirilor Pro Tv, iar seara o găseai la Poveştiri Adevărate, re-revândută, pe alţi bani, iar a doua zi o vedeai pe debărbaţi.ro şi tot aşa. Gândiţi-vă numai câte ştiri apăreau zilnic în tot trustul, care treceau prin toate serviciile media.

Astăzi, colegii noştri îşi pierd slujba şi toţi dau vina pe noul director care a primit sarcina să facă economii. Dar totuşi, buba a copt în urmă cu câţiva ani şi a explodat abia acum. Nimeni nu s-a plâns vizibil, atunci. Dimpotrivă, totul era INTANGIBIL şi din devoţiune nici un angajat n-ar fi făcut scandal că nu sunt în regulă contractele lor, că nu le vor ajung banii de pensie sau de sănătate.

Zilele acestea se zvoneşte că urmează să se închidă cancan.ro, adică să stingă lumina ultimul om care o mai fi pe acolo. Se spune că ar fi „ameninţat” şi Pro FM, că urmează MTV, site-urile multe şi nenumărate şi… cine ştie ce surprize vor urma…

blank