IT&C, Stiri

Cum să te folosești de Facebook pentru a obține slujba la care visezi

Strategia, dezvăluită de primul care a reuşit angajarea prin Facebook

Facebook

Expertul american în social media Ian Greenleigh a dezvăluit cum a folosit rețeaua de socializare Facebook pentru a obține slujba mult-visată.

Ian Greenleigh povestește că în urmă cu ceva vreme s-a folosit de Facebook pentru a obține slujba la care râvnea în cadrul unei companii din Austin, Texas, iar de curând a pus din nou în practică inedita sa strategie, pentru a avea un exemplu pe care să-l folosească în cartea la care lucrează.

Americanul a ales de data aceasta compania Google, considerată a fi cel mai bun angajator din lume. Primul pas a fost să creeze două reclame Facebook (Facebook Ads), cu următoarele mesaje amuzante:

– Viitor angajat Google. Ăsta sunt eu, cu ajutorul tău. Dă click pentru a vedea de ce aș fi un coleg bun.

– Am căutat pe Google “viitor șef”. A apărut numele tău, alături de imagini cu roboți. Dă click pentru a vedea de ce m-aș descurca de minune la Google.

Ambele reclame aveau linkuri către blogul lui Ian Greenleigh, iar adevărata sa idee genială a fost promovarea lor.

Greenleigh a ales ca public țintă pentru reclamele sale 16.560 de utilizatori de Facebook cu vârste de peste 25 de ani, care locuiesc în SUA, care au studii superioare și care lucrează la Google. În doar două zile, reclamele care au avut un preț de 30 de dolari au generat 48 de clickuri. “Cu doar 30 de dolari, 50 de angajați Google au fost dispuși să ia în calcul posibilitatea de a mă angaja”, spune americanul.

El a decis să ducă lucrurile un pas mai departe și a conceput un al doilea experiment: a țintit un post de vicepreședinte de marketing în cadrul unei companii, după care s-a folosit de Facebook pentru a atrage atenția CEO-ului companiei, încercând să se diferențieze astfel de celelalte sute de candidați.

Deoarece această companie are mult mai puțini angajați decât Google, Ian Greenleigh a folosit o altă strategie. A intrat pe site-ul companiei și a căutat numele tuturor angajaților, după care s-a folosit de acestea pentru a-și crea publicul țintă, cu ajutorul instrumentului specializat Facebook Power Editor.

Apoi a creat o pagină pe blogul său în care a expus motivele pentru care merita să fie angajat și a lansat reclama care îi îndemna pe cititori să-i transmită CEO-ului să-l contacteze.

Din cei 16 angajați incluși în publicul țintă, 10 au văzut reclama, iar șapte au dat click pe ea. La mai puțin de o săptămână după lansarea reclamei, secretara CEO-ului l-a contactat și a programat un interviu. Această a doua reclamă l-a costat pe Greenleigh 6,48 dolari.

“După ce vei încerca această tehnică, te vei întreba cum ai putut să-ți cauți de muncă fără ea. Este o metodă dovedită de a stârni interesul potențialilor angajatori și, marele avantaj, este ieftină”, conchide Ian Greenleigh.

blank