Dacă tocmai v-ați deschis o afacere și vă doriți să înflorească cât mai repede, aflați că acest articol vă este dedicat. În rândurile ce urmează vă vom sări în ajutor prin enumerarea câtorva pași prin care puteți observa dacă anunțurile din marketplace au sau nu succes. Aceste anunțuri au ca scop creșterea vizibilității, atingerea audienței țintă și formarea notorietății brandului. Ele mai ajută și la sporirea vânzărilor din marketplace. De aceea este important să le postați și dumneavoastră. Însă, pentru a vă asigura că anunțurile performează bine, trebuie să le monitorizați cât mai des. Pe această cale, aflați că pașii pe care urmează să vi-i enumerăm vă vor ajuta să găsiți punctele forte, dar și pe cele slabe ale ad-urilor pe care le puneți și să aflați unde mai trebuie lucrat, pentru performanță sporită. Deci, dacă vă doriți să aflați despre ce este vorba, citiți în continuare.
Începem fără alte introduceri și vă prezentăm primul pas. Pentru ca anunțurile din marketplace să vă aducă roadele dorite, trebuie să vă setați câteva obiective bine definite. Printre acestea se numără și KPIs sau Key Performance Indicators. Aceste valori măsurabile urmăresc progresul ad-urilor dumneavoastră și, astfel, vă ajută să aflați dacă obiectivele precum vânzările, traficul din website sau rata de conversie sunt atinse la nivelul dorit. Sfătuiți-vă cu echipa dedicată și aflați ce obiective vă interesează cel mai tare.
Cel de-al doilea pas constă în urmărirea metricilor de performanță. Monitorizați metrici precum CTR – click-through rate, CPC – cost per click, ROAS – return on ad spend sau ratele de conversie pentru a afla cât de bine lucrează anunțurile postate de brandul dumneavoastră. Aceștia sunt doar câțiva dintre metricii pe care îi puteți urmări. Sunt cei mai importanți. Însă, dacă vă înconjurați de persoane capabile, cu cunoștinte valoroase din domeniu, cu siguranță veți găsi și alți metrici de care să vă folosiți.
Continuăm enumerarea și ajungem la cel de-al treilea pas. Acum este vorba despre folosirea unor tool-uri analitice. De obicei, marketplace-urile dispun de sisteme analitice preinstalate. Acestea vă ajută să urmăriți performanța ad-urilor, precum și să obțineți mai multe perspective asupra situației. Însă, dacă aveți nevoie de insight aprofundat, puteți utiliza și tool-uri externe. Există o mulțime de astfel de sisteme ce vă pot ajuta.
Cel de-al patrulea pas ne vorbește despre monitorizarea cheltuielilor. Pentru ca anunțurile din marketplace să fie văzute de cât mai multe persoane, ele trebuie plătite prin platforma pe care le urcați. Doar așa poate brandul dumneavoastră să capteze atenția potențialilor clienți: prin faptul că apare în feed-urile lor și le povestește despre ce îi interesează. Pe această cale, aflați că este important și câți bani doriți să investiți în anunțuri. Puteți monitoriza și optimiza ROI – return on investment – cu ajutorul echipei dedicate pentru a vedea dacă procentul cheltuielilor este satisfăcător în comparație cu procentul vânzărilor.
Următorul pas ne vorbește despre analizarea și ajustarea constantă a datelor. Datele obținute din revizuirea performanței anunțurilor vă pot oferi informații despre trendurile care prind cel mai bine, despre succesul ad-urilor în sine și despre punctele ce pot fi îmbunătățite. Astfel, prin analizarea rezultatelor și ajustarea constantă a ofertelor, imaginilor sau textelor din anunțuri veți reuși să vă atingeți obiectivele mai ușor.
Penultimul pas constă în dezvoltarea de sesiuni de A/B testing. Efectuați astfel de teste pentru a observa ce trenduri merg mai bine, ce variații de anunțuri din marketplace vând mai bine și ce elemente aduc mai multe clickuri. Metoda empirică nu a stricat niciodată.
Nu în ultimul rând, iată-ne ajunși și la cel de-al șaptelea pas, și anume, verificarea competitorilor. Pentru a vă asigura că vă faceți treaba cum trebuie, este important să aveți în vedere și ad-urile postate de competiție. Urmăriți dacă acestea seamănă sau nu cu ad-urile puse de dumneavoastră și, astfel, ajustați-vă propria strategie în consecință.
Acum că ați aflat toți pașii, sunteți pregătit să vă creșteți afacerea? Noi așa sperăm. Pentru și mai multe sfaturi, puteți naviga mediul online.