IT&C, Promo

Cum poți automatiza sarcinile repetitive pentru a îmbunătăți productivitatea afacerii tale?

Indiferent dacă conduci o afacere mai mică sau mai mare, sarcinile recurente ca cele pentru logistică, marketing, administrare sau asistența acordată clienților îți consumă o bună parte din timp, fără a contribui însă în mod direct la îmbunătățirea productivității afacerii tale.

 

Despre acest război nesfârșit cu timpul auzim în fiecare zi de la clienții noștri, indiferent de domeniul în care ei activează.

 

Dar oricât ar fi de plictisitoare și oricât de multe resurse ar consuma, chiar și aceste sarcini care parcă se repetă la nesfârșit sunt esențiale pentru orice afacere. Așa că obiectivul tău nu trebuie să fie eliminarea lor, ci optimizarea modului lor de implementare prin automatizare.

 

În acest articol, vom explica ce este automatizarea în domeniului comerțului electronic și îm ce mod se pot automatiza sarcinile repetitive pentru a atinge mai rapid adevăratul potențial al companiei tale.

 

Ce înseamnă mai exact automatizarea sarcinilor în cadrul unei companii?

 

Automatizarea sarcinilor se referă la utilizarea unor software-uri speciale, pentru a gestiona mai ușor sarcinile manuale și pentru a face anumite procese mai productive și mai eficiente.

 

De exemplu, dacă pornești o afacere de comerț electronic pe cont propriu, atunci ești responsabil pentru marketing, logistică, asistență acordată clienților, finanțe și tot ce mai presupune administrarea unui magazin online.

 

În acest caz, un software de automatizare poate contribui la ușurarea sarcinilor repetitive care au loc săptămânal, cum ar fi analizarea datelor, reaprovizionarea stocurilor, trimiterea de e-mailuri de confirmare și multe altele. Cu toate aceste sarcini luate de pe capul tău, poți petrece mai mult timp creând strategii de marketing eficiente.

 

Mai simplu spus, automatizarea comerțului electronic este concepută pentru a te ajuta să profiți mai mult de resursele de care dispui, ca de exemplu: timpul – o resursă extrem de importantă, mai ales dacă faci totul de unul singur.

 

Care sunt beneficiile automatizării sarcinilor repetitive?

 

Când vine vorba de automatizare, oamenii tind să se gândească la sarcinile administrative, dar poți automatiza mult mai mult de atât. Iar când vine vorba de atuomatizare, există beneficii pentru toate întreprinderile, indiferent de dimensiunea lor. Iată câteva aspecte de luat în considerare:

 

  • reducerea costurilor operaționale
  • economisirea de timp
  • creșterea fiabilității
  • îmbunătățirea experienței clienților
  • îmbunătățirea comunicării la nivel de companie

 

Ce fel de sarcini pot fi automatizate?

 

Email-urile

 

Pentru foarte mulți specialiști în marketing, email-urile reprezintă cel mai mare dușman al timpului. Gândește-te doar la formulele de salut și încheiere, dar și la modul în care trebuie formulată fiecare propoziție în care ceri ceva și care de fapt nu contribuie cu nimic concret la transmiterea mesajului și deja îți poți face un calcul cât timp pierzi prin acest mod de comunicare.

 

Procesul de raportare

 

Există multe programe pe care le poți folosi pentru a concepe un raport clar și ușor de reținut. Dar din păcate, majoritatea lor sunt limitate doar la această simplă activitate și astfel munca investită în raportare se transformă și ea într-un timp mort.

 

Monitorizarea

 

Majoritatea agențiilor de marketing n-au timp să verifice starea articolelor publicate de ele nici măcar la o lună după publicarea acestora din cauza numărului mare de comenzi din partea clienților, așa că o bună parte din investițiile în strategiile de promovare se duc pe apa sâmbetei doar din cauza aceasta.

 

Ce software să folosești pentru a optimiza sarcinile din cadrul companiei tale?

 

Tocmai anul acesta Oblyo Digital Agency a lansat special pentru toate agențiile de marketing care doresc să optimizeze sarcinile de lucru ale echipelor lor. Cu Publyo chiar dacă lucrezi pe cont propriu, poți să creezi strategii de marketing foarte eficiente, în mai puțin de câteva minute.

 

Pur și simplu te loghezi în sistem, alegi publicațiile unde dorești să-ți promovezi clientul și apoi, introducând cuvintele cheie și cerințele pe care dorești să le respecte writerii cu care lucrezii, poți trimite în mod automat email-uri colaboratorilor tăi ca fiecare dintre ei să știe exact ce are de făcut.

 

Când articolele sunt gata, ele ajung direct la client pentru verificare și aprobare, iar dacă acesta își dă acordul, ele merg mai departe către publisheri care le publică respectând termenele limită stabilite de tine.

 

Iar asta nu este tot! Publyo creează în locul tău rapoarte pe care le poți împărtăși cu clienții tăi și monitorizează fiecare articol și link publicat pentru ca website-urile pe care le promovezi să profite la maxim de fiecare bănuț investit. Și în cazul în care apare o problemă, tot Publyo este cel care te anunță în legătură cu existența ei și cere publisher-ului s-o rezolve. Îți poți imagina un proces mai simplu?

blank