Marea Britanie se confruntă în continuare cu criza de angajați în unele sectoare cheie, ceea ce a dus la blocaje ale livrării de combustibil și alimente, care îi afectează pe consumatorii britanici.

Boris Johnson a admis săptămâna aceasta, în faţa congresului criza angajaților. Partidul Conservator, că schimbarea pentru care a optat Marea Britanie prin ieşirea din Uniunea Europeană ”va fi dificilă şi de durată”, dar a apreciat că decizia în favoarea Brexitului va conduce ţara către un viitor mai bun.

”Nu vom reveni la modelul vechi şi perimat al salariilor mici şi productivităţii reduse. Răspunsul nu este să revenim la imigraţia necontrolată pentru a menţine salariile mici, ci la controlarea imigraţiei şi la a nu o folosi drept scuză pentru a nu investi în forţa de muncă, în instalaţii şi echipamente”, a promis Johnson. El a făcut astfel referire la criza severă de aprovizionare în Marea Britanie – în special cu combustibili – provocată de forţa de muncă insuficientă în anumite domenii, cum ar fi transporturile rutiere sau abatoarele.
Criza
Totodată, Boris Johnson le-a sugerat transportatorilor să rezolve problema deficitului de şoferi de camion crescând salariile, pentru a face acest sector mai atractiv, nu căutând forţă de muncă ieftină din străinătate. Dar Johnson a deplâns că s-au primit numai 127 de solicitări de eliberare a unor vize temporare pentru şoferi de camion, deşi guvernul său a acceptat să acorde 5.000 de astfel de vize pentru şoferi străini care să se angajeze pe un astfel de post în Marea Britanie. Însă un reprezentant al acestui sector consideră că numărul redus al acestor solicitări este ca urmare a faptului că vizele aprobate de guvernul britanic sunt doar pe termen scurt, fiind valabile numai până în luna martie, ceea ce le face să fie puţin atractive.

Richard Walker, directorul general al lanţului de supermarketuri Iceland, care a votat în favoarea Brexitului, a acuzat Guvernul de faptul că tratează întreprinderile ca pe nişte ”bureţi”, care nu mai pot absorbi toate scumpirile costurilor, facturi de energie şi facturi la angajarea unor şoferi de TIR suplimentari.

Simon Wolfson, directorul general al lanţului de îmbrăcăminte Next, şi el un pro-Brexit, avertizează că există ”o adevărată panică şi o descurajare” în anumite sectoare.

În opinia sa, penuriile de muncitori care afectează sectoarele agroalimentar, restauraţiei sau distribuţiei nu vor putea fi soluţionate fără să se recurgă la muncitori străini, în pofida faptului că nu este împotriva controlului imigraţiei sau suportării unor costuri suplimentare în cazul angajării unor muncitori care nu sunt britanici.

Citeşte şi Marea Britanie se confruntă cu o nouă criză, după cea a şoferilor. Sute de mii de porci nu pot fi sacrificaţi, din cauza lipsei măcelarilor
Criza
În tot acest timp, cetăţenii se confruntă în continuare cu o penurie de alimente, imaginile publicate de mass-media britanică relevând rafturi goale. Nici urmă de carne, legume sau lapte în supermarketuri.