Consiliul Concurenței a anunțat că orice consumator poate compara prețurile din lanțurile de magazine la măști, mănuși și dezinfectanți prin intermediul Monitorului Prețurilor.

În aplicația „Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare” a fost introdusă o nouă categorie de produse – măști, mănuși și dezinfectanți.

„Împreună cu partenerii noștri, am decis să venim în sprijinul consumatorilor, oferindu-le posibilitatea de a identifica magazinele unde găsesc aceste produse, foarte căutate în această perioadă, la prețuri accesibile”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliulul Concurenței, relatează Mediafax.ro.

Cele mai bune prețuri la măști de protecție, mănuși și dezinfectanți
Până în prezent, patru dintre marile lanțuri comerciale au transmis aceste informații către aplicație, urmând ca, până la începutul săptămânii viitoare, să finalizeze procesul și ceilalți comercianți.

La momentul transmiterii acestei știri, pe platforma Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt disponibile în total 174 de produse (măști, dezinfectanți și mănuși).

Platforma este gestionată de Consiliul Concurenței, dar informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate în peste 1.700 de magazine aparținând Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi și Supeco.

În luna aprilie 2020, aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare a fost îmbunătăță, astfel încât consumatorii să poată compara prețul practicat de magazinele din apropiere pentru fiecare produs dorit. Până la acel moment, aplicația permitea compararea prețului doar pentru un coș ce conținea minim cinci produse.

„Va obliga magazinele care au prețuri mai mari să le reducă”
Consiliul Concurenței a lansat în octombrie 2019 Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare, o platformă online care va afișa prețul produselor din aproximativ 1700 de magazine integrate. Pentru platforma de monitorizare a prețurilor alimentelor și pentru cea a carburanților au fost alocați 300 de mii euro.

„Această informare mai lesnicioasă a clientului va obliga magazinele care au prețuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul prețurilor din magazinele care sunt mai ieftine. În felul ăsta facem piața, concurența să acționeze mai repede și mai bine, aducând convergența prețurilor spre nivelul mai scăzut. Acoperim marile lanțuri de magazine care reprezintă peste jumătate din comerțul de alimente, în momentul de față, platforma va putea fi îmbunătățită în timp, va putea fi lărgită. Am vrea să introducem și posibilitatea de a identifica produsele din România. De asemenea, dacă sunt alte lanțuri mai mici, interesate, vor putea și ele să fie integrate în platformă”, a declarat la momentul respectiv Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliului Concurenței.