Actualitate, Featured

CFR călători se plange că trenurile sunt pline de navetiști care au declarați fără dovezi

CFR Călători susține că informațiile despre trenurile supra-aglomerate de navetiști reprezintă ”declarații fără dovezi ale unui lider de sindicat”, iar măsurile luate în această criză au fost ”cu un pas înaintea” companiilor feroviare din alte țări.

Nu există trenuri aglomerate în România, iar acolo unde există această tendință s-au introdus vagoane suplimentare pentru respectarea principiului ”un loc liber, un loc ocupat”, se arată într-o informare trimisă de CFR. 

Precizările vin după ce Grigore Mare, președintele Federației Naționale Mișcare Comercial Vagoane a declarat că, în plină pandemie, sunt trenuri de navetiști supra-aglomerate și cu 100%, deși traficul feroviar a scăzut cu 35% în urma pandemiei de coronavirus și există, astfel, suficiente vagoane disponibile.

În replică, CFR Călători susține că informațiile reprezintă ”declarațiile fără dovezi ale unui lider de sindicat”, compania feroviară de stat ținând să precizeze că ”nu are peste 13.000 de angajați, ci 12.446”.

CFR Călători, ”cu un pas înainte” față de celelalte țări
Societatea reiterează faptul că există ”reduceri mari ale cererii pe anumite relații de transport, dar și creșteri pentru anumite perioade care nu erau solicitate până acum”.

De asemenea, CFR Călători susține că se află cu un pas înaintea altor companii feroviare din străinătate în privința gestionării crizei provocate de Covid-19.

”CFR Călători a luat măsuri încă de la începutul acestei crize și putem afirma, după discuțiile cu omologii noștri din străinătate, că am fost în majoritatea cazurilor, cu un pas înaintea lor. Pentru a veni în sprijinul călătorilor noștri, compania a analizat și analizează în permanență cererea publicului, gradul de ocupare a trenurilor și modul în care acestea se modifică pe anumite intervale orare și zile ale săptămânii. Ca urmare a deciziilor autorităților abilitate și pe fondul aplicării ordonanțelor militare pentru prevenirea răspândirii COVID-19, au fost identificate reduceri mari ale cererii pe anumite relații de transport, dar și creșteri pentru anumite perioade care nu erau solicitate până acum”, a transmis compania pentru Știrileprotv.ro.

CFR Călători arată că ”a introdus garnituri suplimentare la noile ore de vârf, pentru a veni în sprijinul navetiștilor și a companiilor cu program decalat”, dar și ”vagoane suplimentare pentru trenurile de navetă. Spre exemplu, trenurile care aveau înainte de criză doar 2 vagoane au acum 4, 6 sau chiar 8 vagoane pe rutele aglomerate, inclusiv trenul de Roșiori”.

Compania precizează că dispune de ”un sistem prin care șeful de tren raportează în timp real în dispecerat dacă un tren se aglomerează. Trenurile care circulă pe rute aglomerate, au numărul de locuri suplimentat, pentru a respecta regula „un loc liber, un loc ocupat” și asigurarea de spațiu între pasageri. Pe toate rutele aglomerate, trenurile pleacă din stațiile de formare cu vagoane suplimentare. Decizia de a suplimenta se ia în funcție de media numărului de călători din zilele precedente”.

”În plus sunt realizate verificări zilnice de echipele de control trenuri inclusiv asupra gradului de ocupare, iar acestea sunt analizate de revizoratul general de siguranță al companiei”, mai arată CFR Călători.

Potrivit acesteia, ”măsurile de suspendare temporară a unor trenuri au fost luate astfel încât să se asigure în continuare mobilitatea pasagerilor și să se adapteze cât mai bine cerințelor de trafic pe intervalele orare cele mai solicitate ale unei zile”.

Măsuri de combatere a Covid-19: apă și săpun în toalete
În urma solicitărilor făcute de Știrileprotv.ro, CFR Călători a prezentat măsurile pe care le ia în această perioadă pentru combaterea pandemiei de coronavirus, ”în concordanţă cu hotărârile Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, a Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României și cu prevederile ordonanțelor militare în vigoare”.

Printre acestea, compania enumeră asigurarea funcționării cu apă a toaletelor, existența săpunului, dezinfectarea materialului rulant înainte de fiecare cursă, dotarea cu material dezinfectante a personalului de tren, precum și instruirea acestuia.

De asemenea, controlorii doar se uită la bilete, fără a le mai composta, pentru a se evita astfel contactul cu pasagerii, s-au scos vagoanele restaurant și se recomandă plata cu cardul sau online pentru achiziția biletelor.

Iată și lista integrală a măsurilor luate de CFR Călători, așa cum a fost transmisă pe adresa redacției.

• Se realizează dezinfectarea materialului rulant înainte de îndrumarea în fiecare cursă în revizii/depouri.
• În toate trenurile se asigură funcţionarea surselor de apă din cadrul toaletelor şi existenţa săpunului, necesare călătorilor şi angajaţilor pentru spălarea şi dezinfectarea mâinilor.
• Personalul de tren la îndrumarea în cursă este dotat cu un kit cu materiale dezinfectante.
• A fost introdusă o nouă schemă de vânzare a locurilor, pe principiul “un loc liber, un loc ocupat” pentru asigurarea distanţei sociale. Principiul se aplică şi la vagoanele de dormit şi cuşetă.
• Personalul de tren și mecanicii de automotor au fost instruiți privind anunțarea călătorilor din tren prin instalațiile de sonorizare și/sau verbal referitor la păstrarea unei distanțe minime de siguranță între ei, respectiv cel puțin un loc liber între persoane. Călătorii din trenuri sunt avizați asupra faptului să se așeze pe locurile libere disponibile astfel încât să se respecte distanța față de alte persoane.
• La verificarea biletelor, personalul de tren doar vizualizează biletele și distribuie călătorii în locurile /vagoanele libere pentru a respecta distanţa în trenurile fără regim de rezervare.
• Reprelucrarea în regim de urgenţă a personalului de tren / mecanic de locomotivă-automotor de a aviza călătorii cu mesajul: „Vă rugăm citiţi instrucţiunile Ministerului Sănătaţii afişate. Vă mulţumim”.
• Au fost aplicate afişe la ghişeele caselor de bilete asupra respectării de către călători a păstrării unei distanţe de cel putin 2 m faţă de ceilalţi călători.
• S-a recomandat călătorilor efectuarea plăţilor cu card bancar în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru, respectiv achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie online din aplicaţia existentă pe site-ul oficial al companiei www.cfrcalatori.ro.
• Este promovată cumpărarea online de bilete de tren pentru a evita manipularea banilor; plata la ghişeu cu card bancar; respectarea unei distanţe de minim de 2 m între călători la ghişeele caselor de bilete/ birouri de informaţii. De asemenea, s-a solicitat la CFR Infrastructură efectuarea de anunţuri prin staţiile de sonorizare în stațiile gestionate de aceasta.
• Au fost suplimentate cu vagoane trenurile de navetă pentru a evita aglomeraţia şi pentru a permite accesul în siguranţă al cât mai multor călători în tren.
• Sunt asigurate în continuare legăturile interregionale şi trenurile de navetă pentru ca oamenii să poată merge la muncă.
• S-a anulat circulația vagoanelor restaurant.
• Având în vedere lipsa de predictibilitate indusă de coronavirus a fost limitată la 10 zile achiziţia cu anticipaţie a biletelor de tren.
• A fost acordată pe anumite rute facilitatea de a circula cu abonamente Regio şi la trenurile InterRegio, pentru o distribuţie a călătorilor cât mai eficientă pe trenurile disponibile.
• Prin instituirea stării de urgenţă, restrângerea unor drepturi de circulaţie pentru toţi cetăţenii României prin ordonanţele militare emise care au ca scop diminuarea răspândirii infecţiei cu noul coronavirus precum şi restricţionarea traficului internaţional impus de ţările sau administraţiile feroviare vecine CFR Călători și-a adaptat la aceste prevederi mersul de tren şi condiţiile de mers.

”Măsurile luate în această perioadă de companie au ca scop restrângerea răspândirii infecției cu Covid-19, protecția, siguranța și securitatea călătorilor și a personalului propriu”, se arată în finalul comunicării CFR Călători.

 

blank