Economic, Stiri

CE SALARII au piloţii şi însoţitorii de zbor la TAROM

Una dintre nemulţumirile piloţilor de la TAROM vizează nivelul salariilor. Venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea de muncă, plus 90 de euro pentru o cursă externă.

tarom_01856400

„Deci netul unui pilot comandat nu depăşeşte 3.800 – 4.000 de euro, în timp de un pilot Lufthansa are între 18.000 şi 20.000 de euro pe lună, iar unul de la Air France, între 10.000 şi 12.000 euro. La noi, toate negocierile au fost date la o parte”, au declarat surse din rândul piloţilor pentru Mediafax.

Toate aceste lucruri sunt completate şi de nemulţumiri privind managementul companiei şi de modul în care sunt ocupate poziţiile cheie din companie.

Conform surselor citate, însoţitorii de bord de la Tarom au un salariu de 1.600 de lei net pe cartea de muncă, la care se adaugă diurnele externe – 600 de euro net lunar. Mai multe pe zf.ro.

Compania TAROM a anunţat şi pentru marţi posibile întârzieri şi anulări de zboruri pe curse interne şi externe. Piloţii s-au angajat să asigure cursele următoare pentru ca pasagerii să nu fie puşi în situaţii neplăcute.

UPDATE: „Dintr-o medie de 59 de curse pe zi (interne, externe, chartere), din cauza lipsei de personal navigant apt de zbor (însoţitori de bord), compania TAROM are în acest moment 4 anulări şi 3 întârzieri, anunţă un comunicat al operatorului aerian. Din acest motiv, au avut loc întâlniri între reprezentanţii conducerii companiei şi Ministerul Transporturilor şi cei ai personalului navigant pentru analizarea situaţiei.

Parţile au stabilit să poarte discuţii în următoarele zile pentru identificare unor soluţii pentru decongestionarea situaţiei astfel încât operearea zborurilor să se facă în condiţii normale. Totodată, piloţii s-au angajat să asigure cursele următoare pentru ca pasagerii să nu fie puşi în situaţii neplăcute.

Curse întârziate până la acest moment:

ROT 315/6 Bucureşti –Munchen – Bucureşti

ROT 381/2 Bucureşti –Paris – Bucureşti

ROT 261/2 Bucureşti –Istanbul – Bucureşti

Curse anulate:

ROT 301/2 Bucureşti –Frankfurt – Bucureşti.  Pasagerii reprogramaţi pe RO 305/6 Bucureşti –Frankfurt – Bucureşti

ROT 351/2 Bucureşti –Geneva – Bucureşti

ROT 701/2 Bucuresti-Iasi-Bucureşti

ROT 201/2 Bucuresti-Chisinau-Bucureşti

Pasagerii curselor TAROM, care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor. Compania TAROM le sta la dispozitia pasagerilor in agentiile sale sau prin call center:

Luni-Vineri: 08:00 – 20:00 / Sâmbătă: 09:00 – 14:00

·         9361 (valabil pentru apeluri din Bucureşti)

·         021.204.64.64

·         021.303.44.00

·         021.303.44.44

‘TAROM se confruntă cu o lipsă de personal navigant apt de zbor (piloţi şi însoţitori de bord). Continuă şi astăzi întâlnirile dintre reprezentanţii conducerii companiei şi cei ai personalului navigant pentru deblocarea situaţiei. Compania TAROM regretă situaţia creată şi depune toate eforturile pentru desfăşurarea normală a zborurilor. Pasagerii curselor TAROM care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor’, se menţionează în comunicat.

Pentru deblocarea situaţiei din companie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a convocat, marţi, la sediul instituţiei, conducerea TAROM şi reprezentanţii sindicatelor din companie.

Ioan Rus a solicitat celor două părţi implicate să urgenteze procedura de negociere pentru ca pasagerii să nu aibă de suferit şi atrage atenţia că soluţiile se pot găsi doar într-un cadru instituţional adecvat, nu de pe poziţii de forţă.

Greva spontană a piloţilor de la TAROM s-a declanşat duminică, zi în care au fost înregistrate 12 curse întârziate şi două zboruri anulate. De asemenea, în cursul zilei de luni, şapte zboruri ale companiei au fost anulate.

În context, Octavian Iosif, prim – vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Aeroporturi (FNSA), a declarat luni, pentru AGERPRES, că situaţia creată la TAROM, prin anularea mai multor zboruri ale companiei, nu reprezintă consecinţa unor acţiuni sindicale, fiind vorba doar despre ‘o stare de inaptitudine a unor colegi piloţi’.

‘În cazul curselor anulate astăzi (luni – n. r.), vorbim despre o stare de inaptitudine a unor colegi piloţi, determinată de afectarea stării de sănătate a acestora. Aşadar, nu este vorba de acţiuni sindicale’, a afirmat Octavian Iosif.

În altă ordine de idei, Iosif a informat că federaţia pe care o reprezintă a contestat înregistrarea Contractului Colectiv de Muncă la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM).

‘În cazul în care Contractul Colectiv de Muncă va fi înregistrat la ITM fără să fi fost semnat în prealabil de personalul navigant, atunci vom vedea ce facem mai departe. Este posibil să se ajungă şi la declanşarea unui conflict de muncă’, a precizat prim – vicepreşedintele FNSA.

blank