Dacă inițial centralele telefonice de birou au apărut din rațiuni pur economice, avantajul fiind acela că permiteau desfășurarea de apeluri interne între departamentele aceleeași companii fără a mai fi taxate, dezvoltarea tehnologiei și mai ales a Internetului au dus comunicațiile de business la un alt nivel.

Astăzi, o centrală telefonică eficientă aduce beneficii multiple companiilor, beneficii ce au trecut deja în sfera avantajului competițional, loializarea clienților și chiar a comunicării de marketing.

Cel mai nou concept în materie de comunicații de business este centrala telefonică virtuală care are funcții multiple și permite desfășurarea apelurilor într-un mod eficient și la costuri extrem de reduse.

Ce înseamnă o centrală telefonică virtuală și cum funcționează?

Inițial, companiile foloseau o centrală clasică numită PBX (private branch exchange) care permitea comunicarea atât în interiorul cât și în exteriorul companiei. Practic, aceasta aducea în același loc, pe de o parte mai multe linii telefonice publice, iar pe de altă parte mai multe posturi telefonice din aceeași clădire. Ca să funcționeze acest sistem telefonic, erau necesare echipamente ca: o centrală telefonică la sediu și telefoane clasice legate prin fire la centrala respectivă. Costurile de achiziție, mentenanță și reparații erau însă destul de mari și au permis accesul la astfel de sisteme doar companiilor mari care își și permiteau să plătească pentru ele.

Odată cu apariția Internetului, centralele clasice au evoluat și au apărut așa numitele IP-PBX care permit rutarea apelurilor telefonice folosind Internetul. Numită și centrală telefonică VoIP ( Voice over Internet Protocol), echipamentele necesare pentru ca aceasta să funcționeze sunt: centrala telefonică și terminalele care pot fi la rândul lor de mai multe tipuri: telefon IP, telefon clasic cu adaptor VoIP, aplicații pentru PC sau pentru mobil. Configurarea centralei doar prin intermediul unui interfețe web a venit la pachet cu costuri mai reduse și astfel companii cu o cifră mai mică de afaceri a început să folosească acest sistem din ce în ce mai mult.

Tehnologia a evoluat și mai mult de atât și cel mai nou concept folosit în comunicațiile de business la care au acces și micile afaceri datorită costurilor extrem de scăzute dar și a beneficiilor multiple pe care le aduce, este centrala telefonică virtuală sau cum mai este numită, PBX în cloud.

Soluția permite desfășurarea apelurilor telefonice exclusiv prin intermediul Internetului iar softul nu este găzduit pe un server de-al clientului, ci într-un cloud.

Ce beneficii aduce centrala telefonică virtuală?

Odată cu apariția PBX în cloud, sistemele telefonice au devenit accesibile oricărei companii, indiferent de mărime și s-au transformat într-un real instrument de maximizare a eficienței, creștere a productivității angajaților și reducere a costurilor.

DotroTelecom îți pune la dispoziție soluția SmartPBX, o centrală telefonică virtuală care nu numai că îți va aduce eficiență în comunicarea cu clienții și va mări productivitatea angajaților, ci poate fi personalizată în funcție de nevoile tale și de specificul domeniul tău de business, fără să fii nevoit să închei un contract pe o perioadă minimă. Astfel, indiferent de motive, poți opta pentru renunțarea la această soluție oricând vrei tu.

Odată implementată însă, Smart PBX de la DotroTelecom îți va aduce beneficii multiple:

  • reducerea costurilor: nu este nevoie să mai achiziționezi echipamente hardware complexe și costisitoare
  • ai pachete special concepute pentru nevoile tale, fără să fii nevoit să închei o perioadă minimă contractuală
  • interfață user friendly și ușor de intuit, nefiind necesar să faci un training special angajaților tăi
  • reduci timpii de așteptare pentru clienții tăi sau revii către acesția în cazul unui apel pierdut în cel mai scurt timp
  • mentenanță inclusă 24/7
  • date securizate și care pot fi accesate oricând
  • scalabilitate instantanee: poți mări sau micșora numărul de utilizatori instant
  • funcții avansate ce pot fi personalizate: transfer de apeluri, voicemail, music on-hold, extragere automată de statistici și rapoarte, înregistrarea apelurilor, IVR, mesaj de întâmpinare, numere personalizate
  • poți accesa sistemul de oriunde