Business

Ce face un brand manager și ce cunoștințe sunt necesare

În prezent poate părea dificil să ții pasul cu toate tipurile de locuri de muncă apărute în urma tehnologizării. Dacă ai auzit de jobul de brand manager până acum, dar nu știi exact ce înseamnă, citește în continuare. Poate fi următorul tău job, dacă ai cunoștințele necesare.

Dacă știi deja că ești persoana potrivită pentru acest rol, poți să vezi ofertele pentru poziții de brand manager disponibile pe piață.

Ce face un brand manager?

Un brand manager este responsabil de adaptarea strategiei de brand a unei companii în funcție de un public-țintă.

Managerii de brand păstrează integritatea brandului în toate eforturile de marketing și comunicare ale firmei în calitate de „gardieni ai brandului” și pot supraveghea un portofoliu de produse.

Ce activități fac parte din rolul de brand manager?

  1. Strategia de brand, inclusiv stabilirea de ghiduri de stil, ghiduri de brand, viziune de brand etc.;
  2. Planificarea și executarea tuturor acțiunilor de comunicare pe toate canalele, inclusiv online și social media;
  3. Asistență în dezvoltarea produselor, stabilirea prețurilor și lansările de noi produse, precum și dezvoltarea de noi oportunități de afaceri;
  4. Crearea și gestionarea garanțiilor promoționale pentru a stabili și menține brandingul produsului;
  5. Gestionarea bugetului pentru reclame și articole promoționale;
  6. Analiza concurenței și a clienților;
  7. Analiza prognozelor de vânzări, a situațiilor financiare relevante și raportarea vânzărilor de produse.

Ce cunoștințe trebuie să ai ca brand manager?

Managerii de brand tind să fie calificați și au o specializare relevantă în domeniu. La fel de importantă este și experiența în marketing de cel puțin 3 ani într-un mediu similar.

Pentru a obține această poziție, angajatorii s-ar putea aștepta să ai o diplomă în afaceri, publicitate și marketing, economie sau inginerie la o universitate de primă linie, să vorbești fluent în limba engleză și uneori chiar să ai o calificare postuniversitară sau un master.

Managerii de brand trebuie să aibă abilități puternice de comunicare și să mențină relații bune cu colegii și contactele externe.

Au o atitudine practică și sunt analitici și ambițioși. Posesia acestor calități te va ajuta să obții o poziție de manager de brand.

Pe scurt, ca să devii manager de brand trebuie să deții:

  1. O diplomă de licență, preferabil în afaceri/marketing;
  2. 3-5 ani de experiență în marketing (preferabil marketing de bunuri de larg consum);
  3. Experiență cu tehnici de comunicare și marketing atât tradiționale, cât și inovatoare, inclusiv programe de marketing specifice clienților/cumpărătorilor;
  4. Cunoștințe în management de proiect; disciplină de planificare, organizare, asigurare și gestionare a resurselor pentru atingerea unor obiective specifice;
  5. Abordare colaborativă și comunicare excelentă, atât intern, cât și extern, în interacțiunea cu echipe și parteneri externi.

Ca atribute-cheie pentru a-ți asigura succesul într-o poziție de manager de brand, trebuie să acorzi atenție în special celor de mai jos:

  • Brand awareness – o înțelegere clară a brandului și de marketing
  • Determinare și perseverență
  • Abilități de management al relațiilor
  • Un accent puternic pe rezultate
  • Un grad ridicat de perspicacitate în afaceri

Dacă alegi să devii manager de brand, perspectivele de carieră arată bine pentru tine. Managerii de brand pot trece la posturi de manager de marketing sau director de marketing destul de rapid. În prezent există o cerere puternică de manageri de brand, în special cei cu experiență în FMCG.

Foto: Unsplash

blank