Carburanții
Economic, Featured

Carburanții s-au scumpit cu 10% în luna iunie

Ridicarea restricțiilor impuse de către autorități pentru limitarea răspândirii SARS-CoV-2 se reflectă în ultima perioadă în cererea tot mai mare de carburanții la pompă.

Astfel, în luna iunie, prețurile la carburanții benzinei  și a motorinei au crescut cu 10% față de prețurile practicate de benzinării la începutul anului, informează Aleph News.

Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energiei, spune că această creștere a prețurilor carburanților la pompă se reflectă în mod evident în prețurile produselor și serviciilor și caracterizează situația actuală ca fiind „nesustenabilă”.

„Evident că o creștere a prețului carburanților se reflectă într-o creștere a serviciilor de transport, iar apoi se propagă în prețul mai multor produse. Eu sper ca trendul de creștere să se oprească, iar situația asta mi se pare destul de nesustenabilă. (…) Mi se pare că petrolul este la un preț mult prea ridicat”, a spus Răzvan Nicolescu.

Răzvan Nicolescu: Dacă trendul continuă, cei mai afectați vor fi cei care țin producția de petrol jos
Fostul ministru al Energiei mai spune că în cazul în care trendul crescător al prețurilor carburanților nu va fi oprit, statele care în acest moment țin producția de petrol jos vor fi cele mai afectate.

„Dacă nu se va opri trendul de creștere, tranziția energetică în sectorul de transporturi se va accelera și cel mai mult vor pierde cei din Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și Rusia, cei care țin producția jos în momentul de față. (…) E o creștere mult prea mare într-un timp mult prea scurt”, a adăugat Răzvan Nicolescu.

Uniunea Europeană va propune impozitarea carburanților utilizați în aviație
Comisia Europeană a elaborat un plan referitor la stabilirea unei taxe minime la nivel european pentru combustibilii de aviație poluanți, pentru reducerea mai rapidă a emisiilor poluante.

Propunerea face parte dintr-un pachet de măsuri legislative care ar urma să fie anunțat pe 14 iulie, cu scopul îndeplinirii obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990.

blank