Istoria ne-a demonstrat în nenumărate rânduri faptul că doar uniți putem atinge un obiectiv măreț. Ca români, ar trebui să învățăm din exemplele pe care ni le-au dat predecesorii noștri și să facem procedăm la fel. Acest lucru îl punem în practică noi, platforma FabricatinRO, care am adus împreună pe platforma noastră producători din toate domeniile de activitate, ca să lucreze unii cu alții și să-și atingă adevăratul potențial.

 

Platforma FabricatinRO a adunat laolaltă mulți producători români, iar dacă ar fi să enumerăm pe câțiva care pun cooperarea, solidaritatea și unirea pe primul loc, ne vin în minte următorii. Cu unii dintre ei am discutat și față în față și i-am întrebat direct ce părere au ei despre ideea de unire a românilor când vine vorba de afaceri.

 

Crama Oprișor

 

Crama Oprișor, o cramă situată în Oltenia Vie și Profundă, ne aduce mai aproape de familie și prieteni îndemnându-ne să petrecem alături de ei, împărțind un vin bun împreună. Vinul Cramei Oprișor este un vin care trezește emoțiile, hrănește empatia și dă vieții un plus de savoare, transformând orice moment într-unul cu adevărat deosebit.

 

Gabriel Roceanu – Crama Oprișor

 

Conceptul de unire a forțelor producătorilor pentru succes în piață este valabil din punct de vedere principial. Și este fezabil în multe ramuri ale industriei.

 

Sunt convins că există colaborare informală între producătorii acelorași ramuri. Însă dacă vorbim de asociere în business, atunci această “colaborare” se transformă în relații oficiale și se formalizează prin acte juridice. Aici intervin indicatorii de strategie care au nevoie de aprobarea unanimă a membrilor asociați.

 

La prima vedere ar fi simplu de abordat principiul asocierii ca fiind universal valabil și imbatabil în calea către succes. Ar fi ideal dacă implementarea teoreticului în practică, ar aduce beneficiile așteptate în toate domeniile de activitate.

 

Ceea ce contează enorm este pachetul de obiective pe care fiecare producător din asociație și-l dorește. Undeva trebuie să existe o intersecție reală a acestor obiective pentru întreg grupul de producători asociați.

 

Pot da un exemplu: producătorii de fructe și legume proaspete au scopul primordial de a-și plasa imediat recolta în piața de consum, în cel mai scurt timp și în volume suficient de mari pentru a nu păstra stocuri (din cauza perisabilității). În schimb, producătorii de vinuri, deși își doresc cu toții creșterea vânzării, au obiective complexe și așezate pe trepte de importanță similare, cum ar fi promovarea, notorietatea, brandingul, reputația, continuitatea etc. În industria vinului din România avem deocamdată asocieri diverse în zona promovării și cooperării organizaționale pentru relația industriei cu organismele oficiale de reglementare. Urmează să identificăm modalitățile de asociere în activitățile comerciale, o țintă dificil de atins avand în vedere complexitatea industriei viti-vinicole.

 

By Danina

 

By Danina este unul din cei mai noi producători care s-a alăturat proiectului FabricatinRO, dar povestea brandului a făcut de mult furori în rândul părinților care vor să-și îmbrace copiii frumos și convenabil. By Danina confecționează tot felul de haine pentru copii cu vârste cuprinse între 0-14 ani, din materiale de înaltă calitate și cu imprimeuri care stimulează și hrănesc imaginația.

 

Domeniile Averești

 

Povestea vinurilor Domeniilor Averești nu a început de ieri, de azi, ci din timpuri străvechi. încă de pe atunci când pământul era tot ce aveau oamenii mai de preț.

 

Cultura vinului în locul unde există azi crama Domeniile Averești are o istorie de 5000 de ani. Iar solul de acolo a fost mereu bun cu oamenii oferindu-le condiții prielnice pentru fabricarea unui vin deosebit.

 

Rareș Florea – Country Manager Domeniile Averești

 

“Grație unirii cresc lucrurile mici, prin dezbinare se prăbuşesc cele mai mari” – așa spunea istoricul roman Sallustius acum mai bine de 2000 de ani și nu am cum să-l contrazic.

 

În sens larg, este evident că eforturile conjugate ale companiilor, din orice sector economic pot să aducă beneficii atât respectivului domeniu de activitate cât și economiei, în general.

 

Dacă ne referim strict la domeniul în care activez acum, industria vinului, aici beneficiile ar fi foarte mari. Pe lângă faptul că orice asociere înseamnă conlucrarea mai multor entitați economice, unirea eforturilor pentru un scop comun, acela de a crește profitabilitatea, în momentul actual inclusiv fondurile europene se pot accesa mult mai ușor dacă există asociații.

 

Pe lângă toate acestea, nevoia de educație a publicului consumator de vin nu se poate realiza decât prin eforturile comune ale mai multor producători, fiind o investiție mare și de lungă durată, dar cu rezultate care vor aduce beneficii tuturor producătorilor din România, nu foarte puțini, de altfel.

 

În plus, o asociere a producătorilor ar putea însemna și crearea unui brand de țară pentru vinul românesc, ceea ce acum nu există. Degeaba avem un vin foarte bun, suntem printre primii 12 producători mondiali și ocupăm locul 6 la producția de vin din Europa, dacă noi nu reușim decât să vindem ieftin la export. În acest sens îmi aduc aminte că în 2019, deși am exportat aproximativ 235 mii de hl, am încasat 30,9 mil euro și am importat 360 de mii de hl pentru care am plătit aproape 63 milioane de euro (sursa: APEV).

 

Cu siguranță dacă am avea un brand de țară, prețul vinului românesc exportat nu s-ar situa în jurul valorii de 1,3 euro/litru. Dar acest lucru nu se va putea face decât prin eforturile tuturor producătorilor și, bineînțeles, doar împreună, uniți într-o organizație care să ne reprezinte.

 

Emerald Woodart

 

Emerald Woodart este un proiect frumos, care a luat ființă ca o firmă de familie și care ne îmbogățește casele și viețile cu diverse obiecte fabricate din lemn masiv. Începând cu mese pentru bucătărie sau living ori măsuțe de cafea și continuând cu rame de oglinzi, corpuri de iluminat, suporturi pentru obiectele de birou și multe alte accesorii, la Emerald Woodart orice iubitor de design și decorațiuni interioare găsește ceva frumos pentru locuința lui.

Popescu Carmen – Director General Emerald WoodArt 

 

Consider că unul din cele mai importante beneficii rezultate din unirea producătorilor români ar stabilirea unor prețuri corecte, care să respecte legea concurenței locale, susținerea și creșterea economiei interne și parteneriate solide, demne să susțină comenzile pentru export. Eu personal asta as dori sa primesc dintr-o astfel de asociere.

Mioritic Host

 

Mioritic Host este un brand românesc care a luat ființă în anul 2011, pornind de la ideea de a furniza servicii de hosting pe piața românească. Fondatorii acestui proiect cred că serviciile web pot fi simple, atâta timp cât în spatele lor se află specialiști cu experiență în domeniu și care acordă o atenție deosebită fiecărui client în parte.

 

Maria`s Ladybugs

 

Maria`s Ladybugs este o echipă formată din câteva gărgărițe dibace, care confecționează de zor cele mai frumoase bijuterii. Folosind mărgele delicate, șnururi colorate și metale prețioase, Maria`s Ladybugs își exprimă creativitatea și imaginația într-un mod unicat, foarte apreciat de iubitorii de frumos.

 

Raluca Ciucanu – Maria`s Ladybugs

 

În întreaga lume există o mulțime de popoare foarte unite, cu producători care pun un accent deosebit pe solidaritate și care se susțin unii pe alții, făcând ca banii să circule între ei, motivându-se astfel reciproc, dar contribuind în același timp și la bunăstarea economiei lor naționale.

 

Astfel de producători știu că dacă le e bine unora dintre ei le este bine și celorlalți, iar bunăstarea nu se limitează doar la cei care produc, ci include și restul cetățenilor care se bucură de o țară mai bogată și cu o economie mai solidă.

 

Un astfel de ecosistem ar trebui să existe și în România, deoarece, de pe urma lui, am putea profita nu doar noi, producătorii, ci și românii în general, în calitate de cetățeni ai acestei țări.

Zetea

 

Zetea nu ne dă un exemplu doar de solidaritate, ci și de ambiție, perseverență și curaj. Compania Zetea este o companie cu istorie pe piața românească, care a reușit să depășească cu succes toate provocările perioadei comuniste și care ne-a dat o incredibilă lecție de business, ajungând la performanța de a vinde în România băuturi precum țuica, rachiul și pălinca la prețuri de țării fine, crescându-le calitatea și perfecționându-le modul de prezentare. Dacă există un producător român care ar putea vinde frigidere în Antarctica, cu siguranță este vorba de Zetea.

 

Am dat toate aceste exemple pentru a argumenta crezul FabricatinRO în unire, dar și al celor mai renumiți oameni de afaceri români, de peste hotare. Istoria ne-a demonstrat-o de atâtea ori și așa cum am evidențiat și în acest articol, putem trage concluzia și din poveștile de succes ale altora că suntem mai puternici uniți și ne este mai ușor să atingem succesul atunci când avem toți același țel.

Beneficiile pe care le vedem noi, cei care am creat FabricatinRO – comunitatea antreprenorilor din Romania

 

Pe lângă beneficiile pe care le-au identificat producătorii care au răspuns invitației noastre de a-și exprima părerea în cadrul acestui articol, noi vedem și altele, cum ar fi:

 

Campanii educaționale cu costuri reduse – Noi din 2014 de când am început acest proiect ne-am întrebat: „Cum ar fi dacă noi, cei de la FabricatinRO, am transmite un mesaj despre beneficiile consumului local de produse și am promova pe toți producătorii din România?” Așa putem să contribuim cu toții cu puțin câte puțin pentru un buget de promovare optim și apoi fiecare producător să distribuie în comunitatea lui acel mesaj. Acest articol este un exemplu despre transmiterea unui mesaj și promovarea producătorilor care sustin proiectul FabricatinRO și misiunea lui.

 

De asemenea, considerăm și capacitatea mare de a acoperi cererea internă sau externă un beneficiu. Există oportunități care nu pot fi acoperite de un singur producător. De aceea, noi considerăm că dacă creăm un ecosistem în care să monitorizăm aceste cereri, să analizăm posibilele capacități și să creăm canale de comunicare între producători este posibil ca mai mulți producători să contribuie cu producțiile lor pentru a putea onora un contract.

 

Un alt beneficiu al unirii pe care noi îl vedem este faptul că prin dezvoltarea unei platforme, un Google al României, vom putea să oferim o expriență plăcuta fiecărei persoane care vrea să caute un produs românesc, fie că astăzi discutăm despre un vin din România, fie că mâine căutăm niște haine pentru copii sau săptămâna viitoare dorim să ne amenajăm bucătăria și avem nevoie de ceva unic și personalizat.

 

Un alt beneficiu ar fi identitatea vizuala, pentru ca produsele romanesti sa fie recunoscute ușor de oamenii care fac cumparaturi zi de zi. Odată ce ele se recunosc ușor de către oameni, automat se vand mai ușor iar beneficiu direct este creșterea vânzărilor pentru fiecare producător care alege sa isi faca produsele vizibile pentru aceasta nișă, a iubitorilor de produse autohtone care este dispusă să plătească și cu 30% mai mult doar pentru a susține producătorii și economia din România.

 

În concluzie, facem apel la toți cei care citesc acest material și la români în general, să fim mai uniți și să ne pese unul de celălalt pentru că doar așa ne vom putea motiva unii pe alții și în același timp, susține economia țării. Iar pe tine, dacă te-a inspirat acest material, ești producător și vrei să faci parte dintr-o comunitate unită, atunci te invităm să faci parte din comunitatea noastră alegând de aici pachetul de servicii care ți se potrivește.