Utilizarea cu succes a unui sistem de self-checkout poate diferenția un retailer de concurenți, optimiza procesul de efectuare a plăților și atrage mai mulți clienți. Soluțiile de self-checkout sunt considerate cheia succesului în retail, în special pentru magazinele alimentare și supermarketuri. Totuși, poate fi o provocare alegerea sistemului self-checkout potrivit.

Atunci când se compară sisteme self-checkout, principalele aspecte de care trebuie să ținut cont sunt costul spațiului, eficiența acestora și experiența pe care o creează. Avantajele și dezavantajele legate de aceste aspecte ar trebui să fie în centrul atenției dvs. atunci când aveți în vedere diferite opțiuni.

În acest articol, vă vom dezvălui două dintre sistemele moderne de self-checkout și avantajele și dezavantajele lor.

1. Casă self-checkout în retail

Casele self-checkout sunt unul dintre cele mai des întâlnite tipuri de case din majoritatea marilor magazine din întreaga lume.

Simplitatea caselor self-checkout este unul dintre principalele sale avantaje: clientul are posibilitatea de a-și scana și plăti singur produsele cumpărate. Clienții pot plăti produsele folosind cardul sau o aplicație mobilă disponibilă gratuit în AppStore.

Costul spațiului

În ceea ce privește costul spațiului,  casele de genul acesta ocupă cu siguranță mai puțin spațiu decât casele de marcat obișnuite. Deoarece casa self-checkout este de obicei mai rapidă decât casele de marcat obișnuite, există de obicei coadă la mai multe case, ceea ce economisește spațiu suplimentar.

Cu toate acestea, în comparație cu alte opțiuni de self-checkout, casele acestea au un dezavantaj – sunt una dintre cele mai puțin optime opțiuni atunci când vine vorba de costul spațiului.

Eficienţă

În ceea ce privește eficiența, iată câteva dintre considerațiile despre casele self-checkout:

– Timp de așteptare redus în comparație cu utilizarea unei benzi de la o casă obișnuită. Cu toate acestea, viteza tranzacției este semnificativ mai mică comparativ cu alte sisteme de self-checkout.

-Reducerea costurilor forței de muncă, deoarece un membru al personalului poate supraveghea mai multe case self-checkout.

– Angajament ridicat al clienților: cumpărătorii trebuie să scaneze codurile de bare ale produselor și să plaseze produsele într-o zonă de ambalare și uneori chiar să cântărească produsele.

În general, un dezavantaj evident al acestui sistem este căutarea. Un magazin care are 55-60% din tranzacțiile efectuate prin self-checkout se poate aștepta ca pierderile să fie mai mari cu 31%. Cu toate acestea, datorită costurilor reduse și îmbunătățirii constante a siguranței, acest procent scade în timp.

Experiența clientului

Viteza tranzacției, controlul perceput, fiabilitatea, ușurința de utilizare și plăcerea sunt cei mai influenți factori care duc la satisfacția clienților. Ținând cont de acest aspect, această formă de efectuare a plăților este un avantaj comparativ cu casele de marcat normale.

Deoarece casele self-checkout există de ceva vreme în diverse părți ale lumii, majoritatea clienților sunt destul de obișnuiți cu această experiență.

Chiar dacă casele self-checkout optimizează utilizarea spațiului, eficiența și satisfacția clienților, ușurința sa de utilizare poate fi îmbunătățită. Potrivit unui studiu, 74% dintre clienți spun că dificultățile de a introduce produse și suprasolicitările frecvente au fost cele mai mari preocupări ale acestora în ceea ce privește tehnologia. Unii dintre consumatori au declarat că șansele de a folosi un astfel de sistem ar fi mai mari dacă tehnologia s-ar îmbunătăți.

 Scanere mobile și cărucioare inteligente

Un alt sistem de self-checkout mai avansat decât sistemul precedent este reprezentat de scanerele mobile și cărucioarele inteligente. Acestea permit cumpărătorilor să scaneze mărfurile pe măsură ce le adaugă în coșul sau căruciorul de cumpărături folosind tehnologia oferită de magazin.

Clientul trebuie doar să ia un coș inteligent sau un scaner și este pregătit pentru cumpărături. Unele cărucioare inteligente au cântare încorporate pentru a permite clienților să cântărească produsele.

Costul spațiului

În ceea ce privește costul spațiului, scanerele mobile și cărucioarele inteligente au un avantaj în comparație cu casele de marcat normale și self-checkout-urile. Indubitabil ocupă mult mai puțin spațiu.

Eficienţă

Iată câteva considerații privind eficiența acestei soluții:

  • Timpul de așteptare al acestui sistem este extrem de scăzut, deoarece plata se face imediat ce toate articolele sunt luate.
  • De asemenea, acest sistem reduce costurile forței de muncă, însă este unul dintre cele mai scumpe din punct de vedere al tehnologiei, deoarece fiecare coș sau cărucior de cumpărături  trebuie să fie echipat cu propriul scaner.
  • Când folosesc scanerele mobile și cărucioarele inteligente, uneori clienții trebuie să cântărească produsele, ceea ce îi poate încetini.
  • Furtul din magazine este încă o preocupare pentru acest sistem.

Experiența clientului

Avantajul principal al acestei soluții este faptul că oferă o imagine de ansamblu în timp real a cât costă toate articolele dorite. Acesta este un lucru care contribuie la plăcerea de a apela la această soluție.

Viteza tranzacției, controlul și fiabilitatea percepute sunt, de asemenea, destul de mari atunci când vine vorba de acest sistem.

În timp ce sunt mai eficiente decât casele self-checkout, scanerele mobile și cărucioarele inteligente pot fi mai costisitoare decât alte soluții, deoarece necesită un hardware mai mare.

Sunteți proprietarul unui viitor supermarket iar aceste soluții nu sunt încă la îndemâna dvs.? Nicio problemă. Achiziționați-vă case de marcat normale, iar apoi luați legătura cu echipa Rafturi Metalice de la A la Z pentru a vă prezenta oferta variată de mese pentru case de marcat. Mult succes în afaceri vă dorim!