Actualitate, Stiri

Autobiografia lui Iohannis, bestseller absolut la Gaudeamus, cu vânzări de aproape 8.000 de exemplare

Volumul autobiografic „Pas cu pas”, scris de preşedintele ales al României, Klaus Iohannis, a fost besteller absolut la Târgul Internaţional Gaudeamus – Carte de învăţătură, fiind vândut, în cele trei zile în care a fost disponibil la standul editurii Curtea Veche Publishing, în 7.912 exemplare.

klaus_iohannis_04919000

Cea de-a XXI-a ediţie a Târgului Internaţional Gaudeamus – Carte de învăţătură a fost una a recordurilor. Bestseller absolut al târgului a fost volumul autobiografic „Pas cu pas”, scris de Klaus Iohannis, vândut în 7.912 exemplare, informează reprezentanţii editurii Curtea Veche, într-un comunicat remis MEDIAFAX.

 „Este un fapt fără precedent în istoria târgului ca un titlu să fie vândut în aproape 8.000 de exemplare. A fost stabilită o ştachetă extrem de ridicată pentru toate viitoarele târguri”, a declarat Iren Arsene Mate, director Curtea Veche Publishing.

„Preşedintele a ales ca instrument de comunicare, şi în timpul campaniei electorale, şi ulterior, cartea. Alături de mesajul transmis direct în prima zi a târgului – «cultura ne salvează!»-, atenţia îndreptată de Klaus Iohannis către carte ne dă speranţa recuperării distanţei dintre noi şi restul Europei în ceea ce priveşte lectura”, a mai declarat Iren Arsene.

 După anunţarea rezultatelor alegerilor prezidenţiale, pentru Klaus Iohannis, prezenţa la Gaudeamus a fost prima apariţie publică într-un alt context decât cel politic. Lansarea volumului „Pas cu pas” a avut loc pe 19 noiembrie, la standul Curtea Veche Publishing, şi a fost urmată de o sesiune de autografe. La eveniment au participat peste 3.500 de persoane şi au fost vândute aproximativ 4.000 de volume, epuizându-se astfel primul tiraj al cărţii.

Preşedintele ales al României nu a părăsit târgul până nu a oferit autografe tuturor celor care au aşteptat răbdători timp de câteva ore să îl întâlnească, organizatorii fiind nevoiţi să prelungească programul cu peste o oră.

Lansarea cărţii este considerată un fenomen editorial din punctul de vedere al numărului de participanţi la eveniment şi al numărului de cărţi vândute la un târg de profil într-un interval atât de scurt, mai spun reprezentanţii editurii Curtea Veche.

 Autobiografia lui Klaus Iohannis a fost disponibilă la târg într-un nou tiraj, începând din 22 noiembrie, şi a primit, pe 23 noiembrie, premiul Gaudeamus pentru cea mai râvnită carte la Gaudeamus 2014, desemnat prin votul publicului. La ridicarea premiului, directorul Curtea Veche Publishing a declarat că urmează o nouă ediţie a volumului „Pas cu pas”, care va include detalii din culisele campaniei şi prima parte a mandatului de preşedinte.

Volumul „Pas cu pas” este disponibil pe www.curteaveche.ro, la preţul de 15 lei.

Târgul de carte Gaudeamus s-a încheiat oficial duminică, odată cu decernarea premiilor Gaudeamus – ediţia XXI.

Târgul Internaţional Gaudeamus este principala componentă a Programului Lectura, un proiect de anvergură naţională iniţiat de Radio România în 1994, având ca principal obiectiv susţinerea culturii româneşti prin evenimente expoziţionale dedicate cărţii şi educaţiei. Palmaresul celor 20 de ani de existenţă, care însumează 83 de târguri Gaudeamus, peste 2.300.000 de vizitatori şi aproape 8.700 de manifestări organizate în acest cadru, aduce Radio România în poziţia de lider în industria evenimentelor de acest tip din România, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

blank