ANRE
Social

ANRE, precizări după explozia prețurilor la energie: „Facturile care depășesc plafoanele stabilite de guvern sunt greșite și trebuie refăcute”

ANRE a anunțat că va face verificări la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale. Inspectorii instituției vor să vadă dacă s-au respectat plafonările și dacă clienții au fost informați corect cu privire la plata compensațiilor.

Zoltan Nagy, vicepreședintele ANRE, nea  oferit mai multe informații pe marginea acestui subiect:

„Legea 259, legea prind plafonarea și compensarea prețurilor la energie și gaze naturale prevede un preț plafon pentru consumatorii casnici. Toate facturile emise pentru consumatorii casnici peste aceste valori sunt greșite, pentru consumul lunilor noiembrie și decembrie.

Toate aceste facturi care depășesc valoarea de 1 leu pentru 1 kw/h, respectiv 37 de bani pentru gaze naturale, probabil că sunt greșite și trebuie refăcute. Legea spune că toți consumatorii casnici au dreptul la această plafonare”, a declarat oficialul ANRE.

Ce se întâmplă cu banii plătiți pe facturi duble

Reprezentantul ANRE a explicat că în cazul în care vor fi depistate nereguli la furnizori, vor fi aplicate amenzi, iar românii își vor recupera banii.

„Se aplică o amendă contravențională pentru furnizorii care au emis facturile greșite.

(…) În termen de 5 zile de la momentul în care s-a clarificat situația și s-a stabilit suma corectă de plată, dacă este diferență de restituit, se restituie consumatorilor. O variantă ar fi reducerea din următoarea factură”, a mai trasmis Nagy.

Nagy recomandă cetățenilor să ceară explicație compatiilor care furnizează energie.

„În primul rând, consumatorii care au nelămuriri sau suspiciuni, trebuie să solicite niște lămuriri de la furnizor. Să-i întrebe în scris de ce s-a facturat cantitatea respectivă, de ce s-a folosit prețul respectiv, de ce nu s-a aplicat compensarea sau plafonarea. Fiecare furnizor este obligat să răspundă în 15 zile”, a declarat Nagy.