Featured

Alarmă de avarie pe șinele patriei!

”Situaţia este foarte gravă şi foarte periculoasă, din perspectiva siguranţei în trafic. Din păcate, singura măsură care s-a luat până acum a fost reducerea vitezei de circulaţie. Acele vagoane au aparatele de rulare într-o situaţie extrem de gravă şi ar trebuie scoase din circulaţie imediat”, a declarat pentru presă dr. Inginer Ioan Sebeşan, profesor de căi ferate la Universitatea Politehnică din Bucureşti şi senator de onoare la Universitatea ”Aurel Vlaicu” din Arad.

El a menționat și că, în 1940, automotorul Malaxa făcea traseul Bucureşti-Timişoara în şase ore. Acum, acelaşi traseu se face, cu cel mai rapid tren, în 12 ore, sau mai mult.

”Se merge încet şi se evită deraierea, dar acesta nu este nici pe departe revolvarea problemei”, spune inginerul. “Până la urmă căile ferate tot se vor prăbuşi în absenţa investiţiilor. Aşa am ajuns în situaţia în care o catastrofă feroviară să se poată produce oricând în România”, a adăugat profesorul Ioan Sebeşan.

blank