IT&C, Stiri

Acţiunile Facebook au ajuns pe Bursa din România

Tranzacţiile au început din 7 decembrie şi în 4 zile, valoarea acţiunilor a crescut uluitor!

facebook-plasma

Acţiunile Facebook sunt tranzacţionate la Bursa de Valori Bucureşti, având ca intermediar compania SSIF Tradeville, specializată în tranzacţionarea online. Astfel, de vineri, şi investitorii români au posibilitatea să tranzacţioneze acţiunile gigantului american.

Facebook a fost listata la bursa pe 18 mai 2012, 18% dintre actiuni fiind controlate de fondatorul si CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg. Compania detine cea mai mare retea sociala din lume si a fost lansata in februarie 2004, ajungand la un miliard de utilizatori.

Lansarea românească s-a realizat în cadrul Târgului de Investiţii la Bursă. Investitorii au avut posibilitatea să discute cu traderi, brokeri si analisti despre oportunitatile momentului si despre modul de a accesa direct pietele internationale sau de a achizitiona actiuni ale companiilor straine direct de la Bucuresti.

În urmă cu o săptămână, Facebook a anunţat că va pune un accent mai mare pe informaţiile oferite utilizatorilor acestei reţele de socializare, care vor avea un acces sporit la ştiri, comparativ cu mesajele postate de prietenii lor.

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, a decis, astfel, să revizuiască modul de furnizare a informaţiilor către cei peste un miliard de utilizatori ai săi.

“Oamenii folosesc Facebook pentru a distribui informaţii şi pentru a fi conectaţi, inclusiv pentru a fi la curent cu cele mai noi ştiri, fie că este vorba despre vedetele lor preferate, fie că este vorba despre ce se întâmplă în lume”, au spus Varun Kacholia şi Minwen Ji, doi ingineri de la Facebook.

“Am remarcat că utilizatorilor le place să citească articole distribuite pe Facebook, fapt pentru care vom acorda o atenţie deosebită conţinutului de calitate, dar şi frecvenţei cu care aceste materiale sunt accesate, în special de pe telefoanele mobile. Acest lucru înseamnă că veţi observa mai des link-urile către articole (mai ales când accesaţi Facebook de pe telefoane mobile)”, au spus cei doi.

Potrivit acestora, în general, oamenii preferă să acceseze pe Facebook articole despre evenimente curente, despre echipele sportive preferate şi să distribuie informaţii despre propriile interese şi pasiuni.

Pe de altă parte, un studiu făcut public în prima parte a acestui an a dezvăluit faptul că Facebook a devenit o sursă importantă de informaţii pentru utilizatorii acestei reţele de socializare, chiar dacă oamenii descoperă din întâmplare articolele care le stârnesc interesul.

Conform acestui studiu realizat de Pew Research Center, 64% din adulţii americani folosesc Facebook, aproape jumătate din aceştia informându-se din ştirile distribuite pe această reţea de socializare.

De asemenea, Facebook a anunţat, în luna octombrie, că traficul de pe reţeaua de socializare către site-urile de informaţii (prin accesarea de către utilizatori a unor ştiri) a crescut cu 170% într-un an.

În cele patru zile de la lansarea pe Bursa din România, valoarea acţiunilor Facebook au crescut cu până la 20%, potrivit unor surse. Ceea ce înseamnă că cea mai recentă decizie Facebook privind distribuirea „informaţiilor de calitate” nu a speriat pe nimeni, dimpotrivă.

blank