Life, Stiri

9 mici obiceiuri care-ti pot schimba viata.

Cine dintre noi poate sa tina pasul cu toate lucrurile pe care ar trebui sa le facem ca sa ne mentiem sanatatea, frumusetea, silueta, buna dispozitie, relatiile, libidoul, energia, calitatea vietii, in general? Iata ca expertii de la Woman’s Day iti ofera noua mici schimbari pe care le poti face cu usurinta in viata ta si care iti vor aduce beneficii neasteptat de mari!

ritlmazg3cns_350x250_04220800

1. Foloseste mai des ata dentara
Stomatologii spun ca acel fir mentolat poate avea un impact dramatic asupra starii generale de sanatate a unei femei, deoarece e unul dintre cele mai rapide si usoare moduri de a indeparta bacteriile nocive din corp. Depunerile de tartru si bacteriile se acumuleaza constant in zone ale dintilor in care periuta nu ajunge, iar aceste acumulari ajung sa erodeze osul care tine dintele. In plus, bacteriile orale pot ajunge in fluxul sanguin, iar studiile au aratat ca acestea pot agrava diabetul si hipertensiunea, ba chiar pot contribui la nasteri premature.

2. Mananca la fiecare 2-3 ore in timpul zilei

Crezi ca daca faci greva foamei pe timpul zilei te vei alege cu coapse mai subtiri? Te inseli! Mai degraba iti dai metabolismul peste cap si cu siguranta vei manca prea mult mai tarziu, cand vei decide sa te asezi la masa. Expertii incurajeaza femeile sa manance cand le e foame, ceea ce inseamna, de obicei, trei mese si cel putin doua gustari pe zi, astfel incat sa nu fii niciodata flamanda si nici sa nu te repezi sa mananci tot ce e in frigider seara, cand ajungi acasa. Acesta e un principiu de alimentatie care te va ajuta sa scapi de grasime si sa iti formezi un corp frumos, cu musculatura armonioasa.

3. Fa-ti cafeaua acasa
Daca te-ai obisnuit sa-ti cumperi in drum spre serviciu cafele aromate, dulci, cu frisca, siropuri si alte bunatati ca sa-ti incepi ziua cu un zambet… e cazul sa te lasi de acest obicei. Nu numai ca vei economisi bani, dar vei elimina din dieta ta sute de calorii! In plus, cand iti faci cafeaua acasa nu ai alaturi vitrina frigorifica plina de tentatii dulci, ca in cafenele. Sa fim sincere: de cate ori nu ne-am zis: “hai sa iau si un rulou cu scortisoara sau o felie de tort cu branza, ca prea arata bine!”?

4. Poarta un pedometru
Antrenorii de fitness jura ca pedometrul e cel mai eficient aparat de fitness din lume. Faptul ca iti masoara fiecare pas facut te ajuta sa constientizezi cat de mult te misti si te motiveaza sa te misti si mai mult. Poti sa cumperi pedometre nu numai pentru tine, ci pentru intreaga familie, transformand totul intr-o provocare la miscare, nu neaparat la sport: cine acumuleaza cei mai multi pasi intr-o zi? Mai mult, instrumentul te poate ajuta sa tii socoteala zilelor in care ai fost mai inactiva si a zilelor in care te-ai miscat mai mult. 2000 de pasi sunt echivalentului unui kilometru si jumatate. Imbunatateste-ti sanatatea fizica si mentala incercand zilnic sa-ti depasesti propriul record din ziua precedenta.

5. Dormi in hainele de sport (dar sa fie confortabile)
Iti propui mereu sa te trezesti si sa iesi la alergat sau sa te duci o ora la sala, dar nu reusesti niciodata? Se pare ca problema e lipsa de motivatie. Unul dintre cei mai buni antrenori americani de fitness ofera clientilor ei un sfat neobisnuit, dar foarte eficient: dormi in hainele de sport si tine langa pat pantofii de sport si bustiera. In acest fel, dimineata nu trebuie decat sa te incalti si sa-ti pui bustiera si poti porni la alergat sau la sala. Multe dintre noi spun mereu ca trebuie sa se apuce de sport, dar le e groaza de preparative. Daca esti deja imbracata pentru sport cand te dai jos din pat, iti va veni mult mai usor sa te pui in miscare.

6. Fa-ti exercitiile Kegel
Medicii spun ca aproximativ un sfert dintre femeile trecute de 18 ani trec prin episoade de incontinenta urinara, iar cu varsta aceste episoade se inmultesc. Sunt situatii jenante si infricosatoare, dar care pot fi prevenite, imputinate sau chiar stopate prin exercitii pentru intarirea muschilor pelvisului, numite exercitii Kegel.

Nu stii cum? Ca sa iti dai seama care sunt muschii care trebuie intariti, medicii spun sa introduci in vagin un tampon sau degetul curat si sa incerci sa strangi muschii vaginali in jurul sau. Exercitiile se fac astfel: contracteaza acesti muschi vaginali, ramai cu ei contractati timp de 3 secunde, apoi relaxeaza-i. Repeta miscarea de 10 ori. Poti sa faci exercitiile Kegel de cate ori vrei pe zi si partea buna e ca poti sa le faci oriunde ai fi, fara ca nimeni sa stie!

7. Fa-ti un compliment

Conform psihlogului Stacey Rosenfeld, specializata in problemele de imagine proasta de sine, cel mai bun lucru pe care il poti face pentru tine este sa te minunezi de numeroasele abilitati ale propriului corp, sa fii constienta de miracolul natural care este trupul tau. “Concentreaza-te pe ce poate face corpul tau, nu pe cum arata!”, spune Rosenfeld. Trupul tau stie sa danseze sau sa inoate? Stie sa construiasca castele de nisip cu copiii tai? Iti ofera placere sexuala si stie sa savureze o baie cu spuma parfumata? Te transporta unde vrei si te catara pe munti? Dr. Rosenfeld iti propune urmatorul exercitiu: gaseste 10 lucruri care iti plac la aspectul tau, fie ca acestea sunt stralucirea din ochi, urechile mici, puterea picioarelor tale sau culoarea parului

8. Verifica-ti nivelul de vitamina D

Cand iti faci urmatorul control medical cere si o analiza care sa-ti verifice nivelul vitaminei D din sange, deoarece medicii spun ca extrem de multe femei sufera de o lipsa majora din aceasta vitamina esentiala. Lipsa de vitamina D e corelata cu o multime de probleme grave de sanatate, precum cancer sau Alzheimer. Daca nu o obtii din alimentatie, ia suplimente de vitamina D pentru cateva luni si apoi fa-ti din nou analizele.

9. Asculta muzica clasica la cina

Dr. David Niven spune ca avem tendinta sa preluam in actiunile noastre ritmul muzicii pe care o ascultam. Ca sa nu mananci prea repede si prea mult, pune in timpul cinei muzica lenta. Un studiu recent a aratat ca oamenii care asculta muzica ritmata mananca in medie cinci inghitituri pe minut, cei care nu asculta deloc muzica mananca intr-un ritm de patru inghitituri pe minut, iar cei care asculta muzica lenta mananca doar trei inghitituri pe minut.