Economic, Featured

6 milioane de maşini la 763 km de autostradă. România sărăcește din lipsa infrastructurii

 

Lungimea totală a autostrăzilor a ajuns la 763 de kilometri, în creştere CU DOAR 16 KILOMETRI faţă de 2017, anunţă Institutul Naţional de Statistică. În schimb, numărul maşinilor înmatriculate în România este într-o creştere accelerată, parcul auto ajungând la 6 MILIOANE de autoturisme. În contextul în care forţa de muncă ieftină nu mai este un avantaj competitiv, România ar putea intra într-o spirală a sărăciei, pe fondul dezinteresului investitorilor, alungaţi de costurile cu transportul şi logistica.

Traficul rutier pe cele mai importante rute, în special pe cele care traversează munţii Carpaţi între provinciile istorice a crescut semnificativ în ultimii ani, timp în care guvernul român nu a realizat nicio investiţie semnificativă pentru a reduce presiunea pe infrastructura rutieră. Singurele investiţii realizate au fost pe Valea Oltului, unde pe câţiva kilometri s-a extins drumul de la două la trei benzi. De partea cealaltă, pe Valea Prahovei, până acum s-au enunţat numai anunţuri şi intenţii.

În timp ce lungimea totală a autostrăzilor a ajuns la 763 de kilometri, numărul maşinilor înmatriculate în România a ajuns la finalul anului trecut la aproape 6 milioane de unităţi, astfel încât densitatea maşinilor pe piaţa locală a ajuns la aproape 300 de maşini la mia de locuitori.

În Bucureşti, numărul maşinilor a urcat la peste 1 milion, iar din acest total aproape 600.000 sunt maşini mai vechi de zece ani, care pun în pericol sănătatea locuitorilor şi siguranţa traficului.

În acelaşi timp, costurile cu transportul şi logistica devin tot mai importante pentru producători şi chiar mai importante decât cele cu forţa de muncă, iar competitivitatea unei ţări în faţa investitorilor depinde acum de mai multe elemente, între care infrastructura are un cuvânt tot mai greu de spus, este de părere Attila Szabo, director general Ford România, cel care conduce activitatea de vânzări a companiei pe plan local.

”Dacă România vrea să fie pregătită pentru următoarea criză, are nevoie de un argument mai puternic decât forţa de muncă ieftină, are nevoie de o infrastructură dezvoltată. Ungaria spre exemplu nu mai este competitivă din punctul de vedere al salariilor şi de aceea acum România trebuie să vină cu infrastructură, iar aici nu ne referim doar la autostrăzi, ci şi la centuri ocolitoare, la staţii de alimentare pe acestea, inclusiv pentru maşini electrice, treceri rapide ale frontierei pentru marfă şi desigur, porturi la Marea Neagră şi Dunăre“, explică Attila Szabo.

Sursa foto: gandul.info

blank