IT&C

3 primării din România care au aplicație mobilă

Îmbunătățirea relației cu cetățenii, promovarea și încurajarea dialogului social, capacitatea de a transmite eficient și în timp real informații de interes către cetățeni, mai ales în situații de criză, sunt câteva dintre provocările cărora trebuie să le facă față administrațiile publice și primăriile. Acestea sunt nevoite să-și diversifice activitățile și canalele de comunicare, deoarece comunicarea cu cetățenii a devenit un instrument de politică publică cu rol esențial în actul de bună guvernare de tip antreprenorial.

Cetățenii au nevoie să simtă că fac parte din comunitățile locale, să știe că părerea lor contează și că autoritățile sunt interesate de punctul lor de vedere. Mai mult ca oricând, cetățenii doresc să fie informați corect, transparent și continuu. În acest context, am pregătit pentru tine o mică listă de primării din România care folosesc aplicații mobile în comunicarea cu cetățenii. Un astfel de software ce se folosește în digitalizarea primăriilor este foarte util tocmai pentru a trimite sms-uri, notificări sau informări prin care administrațiile publice reușesc să ajungă la oameni.

  1. Primăria orașului Călărași

Site-ul Primăriei Călărași este realizat într-un mod profesionist și orice persoană care dorește să afle mai multe informații despre oraș poate accesa site-ul. Este foarte detaliat și ordonat, în plus, chiar pe prima pagină (homepage), site-ul pune la dispoziția cetățenilor un cod QR cu ajutorul căruia ei își pot instala în telefonul mobil aplicația mobilă Avansis Mobile. Prin această aplicație, primăria le oferă contribuabililor posibilitatea de a-și plăti taxele și impozitele direct de pe telefon. De asemenea, își pot plăti amenzile și pot obține certificate fiscale în timp real, certificate de urbanism, autorizații de construire sau își pot programa o audiență. În felul acesta, cetățenii au mult mai ușor acces la serviciile publice oferite de primărie tocmai prin simplificarea procedurilor. Ei nu mai sunt nevoiți să se deplaseze fizic la ghișeu pentru a-și rezolva diversele probleme. Desigur că există și platforma Avansis, care poate fi accesată de pe calculator și funcționează ca un sistem integrat prin care primăria oferă acces facil la informații.

  1. Primăria sectorului 5

Poate dintre toate sectoarele Capitalei, sectorul 5 a ajuns la cea mai mare performanță de a implementa soluții digitale. Primăria sectorului 5 din București a reușit să îmbrățișeze și ea cu succes digitalizarea prin aplicația mobilă pe care te poți loga accesând public.sector5. Prin această aplicație mobilă, cetățenii evită cozile de la ghișeu, pot face plăți din orice colț al lumii și sunt mereu informați despre termenul-limită pentru plata taxelor și impozitelor. O astfel de aplicație contribuie foarte mult la eficientizarea procedurilor de colectare a impozitelor și taxelor, dar și în comunicarea cu oamenii. Primăria și-a dat silința de a implementa soluții digitale și online prin programe software ce simplifică foarte mult plățile.

  1. Primăria orașului Botoșani

Primăria orașului Botoșani și-a pus la punct website-ul și a adus la dispoziția contribuabililor o platformă online ce poate fi utilizată atât pe desktop, cât și pe mobil. Prin intermediul ei se pot scoate declarații fiscale online, se pot depune cereri pentru certificate fiscale, petiții, reclamații sau alte tipuri de documente, totul online. Nu este necesar decât instalarea aplicației pentru ca o persoană care locuiește în Botoșani să poată consulta ce taxe și impozite are de plătit, la numai câteva click-uri distanță, totul prin intermediul înregistrării acestuia ca utilizator.

Tot mai multe primării din România sunt conștiente că trebuie să facă acest pas al digitalizării, nu numai prin competitivitatea și succesul pe care le aduc, dar și prin necesitatea livrării de servicii publice de calitate.

Sursa foto: pexels.com