Să-ți faci propriile bijuterii, unicate și pline de pasiune, poate fi distractiv. Dar de ce să nu îți faci și o mică afacere profitabilă din pasiunea ta?

Cel mai probabil dacă ești interesat/ă de bijuteriile personalizate, se presupune ca ai deja un talent artistic și un ochi pentru modă. Ca să creezi propriile modele, nu e suficient să reproduci anumite modele.

E important să creezi și propriile modele unicate și personalizate pentru a te diferenția de concurența ta.

Poate chiar să le faci pe comandă. Cum știm că deja sunt la mare căutare bijuteriile gravate cu mesaje, desene și tot felul de lucruri care îi fac pe oameni să-și exprime sentimentele printr-un cadou mic, care să aducă un impact mare.

Pune-ți următoarea întrebare: Ce tip de stil te atrage?

Pentru a-ți defini cât mai bine stilul, poți face următorul exercițiu: mergi la mai multe magazine locale de bijuterii și privește cu atenție la diverse modele. Analizează cum folosesc ei pietrele prețioase, gravura, mărgelele și alte mici brizbrizuri pentru a-și pune în valoare bijuteriile.

Cel mai probabil vei observa că pun lucruri diferite în valoare la fiecare bijuterie în parte. Poate scot în evidență o piatră prețioasă sau altele poate scot în evidență frumusețea vintage a bijuteriilor.

În orice caz, această vizită la magazine diferite de bijuterii îți vor aduce numeroase beneficii:

  • Îți faci o idee despre concurență.
  • Aceste magazine vând deja, deci aduc sau creează bijuterii care sunt foarte căutate. Astfel, îți faci o idee de ce tipuri de clienți pot avea în funcție de bijuteriile pe care le pun la dispoziție.
  • Vezi ce te atrage cel mai mult și îți alegi un stil pe care să mergi mai departe.

Ca să reușești să alegi un stil, pune-ți următoarele întrebări:

  • Vrei să creezi bijuterii personalizate vintage?
  • Vrei să creezi replici vintage?
  • Vrei să creezi bijuterii la modă?
  • Vrei să creezi bijuterii artizanale pentru costume sau rochii?
  • Vrei să creezi bijuterii gravate personalizate?

Ce faci în continuare?

Alege-ți un spațiu dedicat doar pentru crearea acestor bijuterii. Probabil la început vei face niște modele după stilul ales, ca să vezi dacă au succes. Așa că poți alege un spațiu din casa ta. Ca să închiriezi un spațiu e destul de costisitor și pentru început trebuie să rămâi la costuri cât mai mici.

Ulterior dacă afacerea simți că e profitabilă, poți apela la fonduri, poți să îți crești echipa de creație și să-ți extinzi puțin mica afacere.

Spuneam mai sus că e important să alegi un stil. Să faci câteva modele diferite și apoi să încerci să obții niște reacții la creațiile tale. E important să primești reacții de la necunoscuți, fiindcă cel mai probabil prietenii nu vor avea decât cuvinte de laudă. Însă un necunoscut nu se va feri niciodată să-ți dea un feedback transparent.

Ca să faci asta, poți să creezi o pagină de Facebook sau o pagină de Instagram, să înveți să promovezi puțin ideea ta.

Sau să te înscrii în grupuri dedicate de bijuterii personalizate, unde cu siguranță vei găsi oameni ca tine care fac același lucru și îți pot oferi părerea lor și din experiențele avute.

Care îți sunt clienții?

Să presupunem că ai început deja să creezi bijuterii care provoacă admirație din partea prietenilor, familiei și chiar a persoanelor străine, atunci când le porți în public.

Însă, dacă vrei să vinzi bijuteriile tale, trebuie să știi care sunt clienții tăi care chiar le-ar cumpăra. Dacă nu îți cunoști clienții, șansele de a avea succes devin slabe. Îți poți împărți clienții în diverse categorii (în funcție de nișa ta).

De exemplu: ”Cat lovers” – pentru care faci bijuterii personalizate pentru animăluțele lor speciale. ”Vintage lovers” – pentru care faci copii sau chestii personalizate cu piese vintage după care sunt înnebuniți. ”Cupluri” – pentru care faci seturi de brățări, lănțișoare sau brelocuri în dublu exemplar, pentru a-i ajuta să se simtă speciali și mai aproape unul de altul.

Pentru a-ți defini profilele clienților, pune-ți următoarele întrebări:

  • Care sunt datele demografice ale clienților tăi?
  • Ce dureri/frustrări au?
  • Ce frici/obiecții au?
  • Ce joburi funcționale le îndeplinește produsul tău?
  • Ce joburi emoționale le îndeplinește produsul tău?
  • Care sunt preferințele lor de cumpărături?

Ca o mică paranteză, îți pot recomanda acest super curs de Facebook Ads, unde afli cum poți să promovezi orice online, pas cu pas. Tot acolo găsești și cum îți poți identifica clienții tăi.

Ține minte că dacă ai un profil bine definit, vei știi întotdeauna cui te adresezi, pe ce ton și ce să-i vinzi. Fiindcă nu vrei să ajungi cu bijuteriile vintage la ”cat lovers”, care vor un medalion pentru pisica lor dragă și iubită.

Ca să ai un succes pe deplin, încearca să afli cât de multre lucruri poți despre acele persoane care sunt înclinate să îți cumpere bijuteriile personalizate. Probabil te gândești – dar nu le cunosc – da, e normal să nu le cunoști mai ales dacă ești la început cu afacerea. Dar îmi poți da seama de câteva comportamente din partea lor.

Mergi la concurență și vezi ce fac cei care vând aceleași modele de bijuterii pe care vrei să le vinzi și tu. Uite acest magazin de bijuterii personalizate online. Intră, analizează ce vinde, ce face, și fă-ți o idee. Apoi mai găsește încă 10 site-uri asemănătoare și fă aceeași analiză.

Cum răspunde publicul lor la bijuteriile lor, cât sunt clienții de mulțumiți? Uită-te la recenzii, pe grupuri, pe website-uri. Ca să aduni cât mai multe date despre clienții tăi potențiali.

 

Cu cât vei intra mai mult în lumea bijuteriilor, cu atât vei da peste noi orizonturi, noi idei. Pune-le negru pe alb și apoi ia-le pas cu pas. Ține minte că în orice afacere se aplică: nu există nu pot, exista nu vreau.