Mark Zuckerberg anunță modificări importante pentru Facebook: se schimbă modul în care utilizatorii vor vedea postările, iar gigantul va pune mai mult accent pe postările care ne conectează cu alți prieteni. Nu vor mai avea prioritate postările companiilor, brandurilor sau ale mass-media, a mai anunțat el.

Mai exact, Zuckerberg vrea că Facebook să redevină o comunitate centrată în jurul unor interese, decât o citire pasivă de postări ale companiilor.

Cofondatorul Facebook a arătat rezultatul unui studiu care spune că acum conținutul general de către companii, branduri și presă este mult mai mult decât cel generat de către prieteni și astfel News Feed-ul este aglomerat cu tot felul de postări care au prea puțină legătură cu oamenii.

De la știri false și propagandă la depresie

Facebook a fost foarte criticată în ultimul an, atât pentru avalanșa de știri false de pe rețeaua sa și propaganda rusă derulată prin intermediul platformelor sale online, dar și pentru mania sinuciderilor transmise în direct sau faptul că rețeaua socială ne face să ne simțim singuri.

Presa va fi unul dintre principalii pierzători ai schimbării algoritmilor. Pe de altă parte, Zuckerberg avertizează în postarea sa că implicarea pe Facebook va scădea, ceea ce ar însemna și reducerea veniturilor companiei.

Dar tot el spune că timpul petrecut de oameni pe Facebook va deveni mai prețios.

Pariul pe video

Un indiciu vine tot de la el: Zuckerberg spune că multe dezbateri pornesc de la video sau știri video.

Modificarea algorimilor va avea loc treptat, în următoarele luni.