În goana dupa colectarea de date, Amazon recurge la strategii discutabile: plăteşte pentru ele. În promoţia Prime Day, un fel de Black Friday de 48 de ore al grupului, compania americană oferă un cupon de 10 dolari cumpărătorilor care acceptă să-şi cedeze datele, practic să permită accesul la istoricul paginilor vizitate. De fapt la viitoarea navigare.

Concret, pentru zece dolari, un utilizator trebuie să permită instalarea în browser a lui Amazon Assistant, un instrument de cules date despre preţuri, care sunt comparate apoi cu cele pe care le vede utilizatorul pe diverse site-uri precum Walmart.com sau Target.com.

Pentru a fi activ, asistentul respectiv are nevoie de istoricul navigării, inclusiv linkurile pe care utilizatorul a intrat.

Citeste si...  Polițistul care l-a arestat pe fiul lui El Chapo și-a găsit sfârșitul într-un mod tragic: A fost ucis cu 150 de focuri de armă

Amazon explică această cerere cu nevoia de a-şi îmbunătăţi politica de marketing şi serviciile.

Potrivit unor experţi, astfel de unelte permit colectarea de date care mai apoi sunt folosite pentru a învăţa maşini să facă reclama targetată.

Amazon are deja 7 millioane de clienţi care au instalat acest asistent de cumpărături pe broswere de navigare. Dar vrea mai mult.

Instrumentele de cules date ale Asistent pălesc în comparaţie cu cele folosite de Google, care urmăreşte chiar pixelii de pe majoritatea site-urilor.

 

loading...