Nu te-ai întrebat de multe ori cum să faci ca să îţi accelerezi metabolismul? Un metabolism mai accelerat înseamnă o sănătate mai aproape de perfecţiune şi da, o condiţie fizică mai bună. Se întâmplă însă, adesea, să facem mici greşeli care nu ne ajută să ne atingem scopul final.

Iată câteva trucuri pe care le putem aplica în viaţa de zi cu zi, astfel încât să dobândim un metabolism sănătos.

Lucrează-ţi musculatura

Corpul tău arde mereu calorii, chiar dacă nu faci nimic. Această rată metabolică, este mult mai mare în repaus la persoanele cu mai multă musculatură. Fiecare kilogram de muşchi foloseşte aproximativ şase calorii pe zi doar pentru a se susţine, în timp ce fiecare kilogram de grăsime arde doar două calorii zilnic. Această mică diferenţă se poate adăuga în timp. După o sesiune de antrenament de forţă, muşchii sunt activi în tot corpul, crescând rata medie zilnică a metabolismului.

Exerciţiile aerobice nu pot construi muşchi puternici, dar pot revigora metabolismul în orele de după un antrenament. Exerciţiul cu intensitate ridicată asigură o creştere mai mare şi mai lungă a ratei metabolice în repaus decât antrenamentele cu intensitate mică sau moderată. Pentru a obţine beneficiile, încearcă un curs mai intens la sala de sport sau include scurte sesiuni de jogging în timpul plimbării regulate.

Apă, apă, apă

Corpul are nevoie de apă pentru a procesa caloriile. Dacă ai tendinţa de a fi chiar uşor deshidratat, metabolismul tău poate încetini. Într-un studiu recent, adulţii care au băut opt sau mai multe pahare de apă pe zi au ars mai multe calorii decât cei care au băut doar patru. Pentru a rămâne hidratat, consumă un pahar de apă sau altă băutură neîndulcită înainte de fiecare masă şi gustare. De asemenea, este important să ştii că sunt mai sănătoase gustările bazate pe fructe şi legume proaspete, care conţin în mod natural apă, mai degrabă, decât covrigi sau chipsuri.

Citeste si...  Harta punctelor roşii de cutremur din Bucureşti. Capitala, în topul european al problemelor legate de riscul seismic

Gustări sănătoase

Mâncatul frecvent poate ajuta la scăderea în greutate. Atunci când mânânci mese mari la un interval mare de timp, metabolismul tău încetineşte între mese. O masă mică sau o gustare la fiecare 3 până la 4 ore păstrează metabolismul activ, astfel încât să ardă mai multe calorii pe parcursul unei zile. Mai multe studii au arătat de asemenea că persoanele care iau gustări în mod regulat, mănâncă mai puţin în timpul mesei.

Consumă o cantitate mică de cafea neagră

Dacă eşti deja un consumator de cafea, probabil te vei bucura să auzi acest pont. Consumă în mod moderat câte o cafea neagră, simplă. Unul dintre beneficiile cafelei poate consta într-o creştere pe termen scurt a ratei metabolice. Cafeina te poate ajuta să te simţi mai puţin obosit şi chiar să îţi măreşti rezistenţa pe parcursul exerciţiilor fizice.

 

Foto: Hepta