IT&C

Vodafone, silit de Tribunal să înlăture clauzele abuzive. Vezi care sunt astea

Tribunalul Bucureşti a admis cererea Autorităţii Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), astfel încât operatorul va renunţa la clauzele abuzive din contracte. Astfel, au fost considerate clauze abuzive plata unei despăgubiri în cazul încetării contractului înainte de expirarea duratei minime contractuale, precum și paragrafele conform cărora clientul declară, la încheierea contractului, că “a citit, a înțeles și a acceptat clauzele cuprinse contract”. De asemenea, operatorul va elimina prevederile din contract care fac referire la modul de calcul al prejudiciului cauzat, care ia în calcul o sumă exprimată în euro, durata minimă contractuală și numărul de luni rămase până la expirarea duratei minime contractuale. De asemenea, viitoatele contracte ale operatorului nu vor mai face referire la plata de către client a unei despăgubiri atunci când acesta va dori să utilizeze o extraopțiune lunară de Internet pe Mobil în roaming cu valoare în euro mai mică înainte de expirarea perioadei minime contractuale.

În prezent, un client Vodafone poate solicita încetarea prezentului contract printr-o notificare adresată Vodafone, cu minim 30 de zile înainte de data la care dorește încetarea contractului. Notificarea trebuie să ia forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire. Contractul va fi încetat la data /în termenul menționat în cuprinsul cererii de încetare au în termen de de 30 de zile de la primirea cererii scrise de încetare de către Vodafone. La încetarea contractului și dezactivarea cartelei SIM, clientul se obligă să achite toate datoriile către Vodafone, precum și justa despăgubire pentru încetarea contractului înainte de termen (dacă este cazul).

blank