De anul viitor, cel puțin un milion de proprietari de mașini ar urma să plătească pentru a circula în București. Autoturismele non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor avea interzis în Centrul Capitalei și vor plăti o taxă ca să aibă acces în restul orașului. Mașinile Euro 3 și 4 pot circula peste tot dacă proprietarii achită vinieta Oxigen. Cine nu respectă regulile va fi amendat cu până la 2.000 de lei.

Șoferii care au mașini sub Euro 5 vor plăti începând de anul viitor o vinietă pentru a circula pe străzile alei Capitalei, indiferent de orașul în care este înmatriculat autovehiculul. Tariful pleacă de la 5 lei pe zi pentru mașinile Euro 3 și 4 și poate ajunge până la 1.900 de lei pe an pentru masinile non-Euro.

-Foarte mult. Mașina mea nu are o uzură foarte mare, are 80 de mii de kilometri.

-Nu mi se pare o măsură rea, consider că având în vedere câte mașini sunt în București și câtă poluare e, e ok să mai limitezi chestia asta.

-1.500 pe an. Vai, în cazul ăsta mă las de mașină. Da, unde e lege nu e tocmeală, ce să fac, mă supun, schimbăm mașina.

Măsura vizează 382.000 de mașini non-Euro, Euro 1 și 2, 653.000 de mașini din categoriile Euro 3 și 4. Mașinile hibrid, cele electrice, Euro 5 și 6 vor putea circula pe toate arterele din Capitală, fără restricții.

Mihai Teodorescu, Direcția de Transporturi PMB: Mașinile non-Euro, 1 și 2 nu mai au acces în zona de acțiune a calității aerului. Zona va fi delimitată cu indicatoare și va fi presemnalizată de la cel putin 1 km.

Zona cu restricții include, între altele, Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Bulevardul Libertății.

Citeste si...  Radu Mazăre, mândru de colega de partid

Andrei Coșuleanu, Act for Tomorrow: În special marile intersecții sunt cele mai poluate, pentru că o mașină care stă la semafor sau în trafic poluează de cel puțin două ori mai mult decât o mașină care se află în mișcare, cu alte cuvinte tot Bucureștiul central este sufocat de noxele mașinilor.

Autoritățile spun că măsura va duce la reducerea cu 35% a traficului din Centrul Capitalei.

Eugen Ionescu, specialist trafic urban: Nu se poate, atâta timp cât la ora asta, mă uitam pe stradă, omul și mașina. Din analizele pe care le-am făcut noi, cel puțin 700.000 de mașini sunt pe stradă în acest moment. Hai să zicem că se plătește taxa de poluare. Dar de circulat tot se circulă și poluarea tot va exista.

Unii reprezentanți ai opoziției nu sunt siguri ca vor vota propunerea în ședința de consiliu.

Cătălin Deaconescu, consilier general PNL: Încă nu știm cine le distribuie, cine încasează taxa, cine gestionează taxa, nu știm dacă avem sistemul electronic de monitorizare și de emitere a sancțiunilor pus la punct. Deci practic vrem să începem ceva la 1 ianuarie 2020, dar nu suntem pregătiți. Sunt întrebari pe care le vom pune și la ședința de consiliu și, în funcție de răspunsurile pe care le primim, vom acționa și la vot, dar în forma în care este acum, proiectul nu este de votat.

Restricțiile de circulație se vor aplica zilnic între orele 7-22. Proiectul prevede și amenzi de la 1.500 de lei la 2.000 de lei pentru cei care nu se vor conforma.