Actualitate, Featured

Vești noi despre autostrada PITEȘTI-SIBIU

Probele geologice luate pe loturile 1 și 5 pentru autostrada Sibiu Pitești au fost ”amestecate”, spun surse din cadrul Companiei de Autostrăzi, fapt pentru care acestea nu mai pot fi folosite în mod corespunzător pentru realizarea unui proiect tehnic al autostrăzii.

Informația, furnizată marți pentru Digi24.ro, este neoficială și circulă în aceste zile printre responsabili ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acești responsabili au promis că miercuri vor da mai multe detalii pe acest subiect.

Responsabilii indicați nu au putut detalia ce înseamnă această ”amestecare” a probelor. Alți responsabili vorbesc de o ”compromitere” a probelor. Trebuie însă spus că există reguli foarte precise privind extragerea, depozitarea, transportul și prelucrarea probelor. Fără respectarea procedurilor întreaga muncă este în zadar și nu mai poate sta la baza calculelor viitoare pe care se bazează proiectul autostrăzii. Oficiali ai CNADNR nu au putut confirma sau infirma informațiile, mărginindu-se să comenteze că ”e ca la fotbal unde se pricepe toată lumea”.

Există însă o pistă privind ”amestecarea” probelor. Termenul poate fi o referire la faptul că forajele geotehnice au fost făcute, în prima fază, de firma Proexrom deținută de Nicolae Boțu, fost consilier al ministrului Transporturilor, Ioan Rus. Acesta ar fi făcut nu mai puțin 800 de foraje pe întregul aliniament al autostrăzii. Firma Proexrom a primit subcontractarea părții de foraje de la asocierea Spea-Tecnic, titulară a contractului de reactualizare a studiului de fezabilitate. În iulie 2016 înțelegerea dintre Spea-Tecnic și Proexrom a fost ruptă, iar terminarea lucrărilor de foraj a fost preluată de Geostud, companie deținută de Petru Nicolae.

blank