Valcov face pe desteptul Remanierea, semn de profesionalism, pentru că acest program de guvernare este o piatră de încercare extrem de grea. Nu este un program de guvernare obişnuit, care zi de zi l-am văzut şi l-am aplicat la fiecare patru ani. Dacă ne dăm în spate 28 de ani cred că este singurul program de guvernare despre care chiar se vorbeşte de când actuala coaliţie a venit la guvernare. În rest, erau nişte programe de guvernare care, imediat după alegeri, dispăreau, fiind aşa greu de pus în aplicare. Nu este deloc uşor”, a declarat la Antena 3 Darius Vâlcov.

Valcov face pe desteptul: Remanierea, semn de profesionalism,Consilierul premierului lui Viorica Dancila a mai spus că ”puterea celor care vin şi conduc ministerele se dovedeşte uneori limitată”.

”Fiind limitată, decizia politică avea de ales sau trebuia să se aleagă într-un fel sau altul – ori merge mai departe cu aceştia, dar vedea că nu pot să facă performanţă – li se cere reorganizarea ministerului, digitalizarea ministerului, li se cere să rezolve unele probleme, să ardă paşii într-un timp foarte scurt, iar ei nu reuşesc în trei, în şase luni de zile. Ce faci? Îl ţii mai departe ca să nu ai probleme de imagine sau îl schimbi şi încerci cu altul. Eu cred că soluţia aleasă de conducerea PSD a fost cea bună de fiecare dată”, a mai spus Vâlcov.

Vâlcov: În 2018, vor fi finalizaţi 187 kilometri de cale ferată şi 73 kilometri de autostradă

Valcov face pe desteptul Consilieru premierului Viorica Dancila :

Darius Vâlcov a declarat că, până în prezent, în acest an, au fost finalizaţi 43 de kilometri de cale ferată, iar până la finalul anului vor fi gata, în total, 187 de kilometri de cale ferată, în condiţiile în care, în ultimii 28 de ani, au fost finalizaţi doar 400 de kilometri.

Consilierul pe probleme economice al premierului Dăncilă a mai spus că, anul acesta, au fost daţi în folosinţă 53 de kilometri de autostradă, iar, până pe 15 decembrie, vor fi, în total, daţi în folosinţă 73 de kilometri de autostradă.

Acesta a menţionat că, în ianuarie, cifra va ajunge la 113 kilometri de autostradă, iar directorul CNAIR poate fi demis, dacă, până la 31 decembrie, nu vor fi gata cei 101 kilometri de autostradă promişi.

Întrebat, consilierul premierului a menţionat că printre cauzele pentru care nu pot fi gata 150 de kilometri de autostradă, în fiecare an, în România, „interes, prostie, rea voinţă, interese care ne scapă de sub control”.

„Sunt foarte multe ţări care nu s-ar bucura ca România să nu fie plină de autostrăzi, astăzi. Ne-ar fi mai uşor să vină marfa din China sau din Golf şi să meargă pe autostrăzi sau căi ferate spre Centrul Europei decât să facă un ocol şi să meargă pe la alte porturi, mai îndepărtate. Prostia este a celor care au condus aceste companii de-a lungul timpului. Unii dintre ei s-au dovedit ori proşti, ori rău voitori, pentru că claim-urile, acele lucrări pe care le plătim, dar nu sunt făcute, se ridică la miliarde de euro”, a detaliat Vâlcov.

Consilierul premierului a reamintit că acei 63-64 de kilometri de autostradă construiţi de Bechtel au costat 6,4 miliarde de lei, din cauza claim-urilor, respectiv a despăgubirilor solicitate din diverse cauze.

„Se pare că o parte din ele s-au întrerupt. Să vedem dacă s-au întrerupt definitiv”, a mai spus Vâlcov.