Actualitate, International

Una dintre cele mai mari companii aeriene renunță la Boeing 747

Una dintre cele mai mari companii aeriene din Europa a anunţat că va retrage din circulaţie întreaga flotă de avioane Boeing 747. Este vorba despre British Airways, care își motivează decizia prin prisma efectelor generate de coronavirus asupra economiei.

Una dintre cele mai mari companii aeriene ia o măsură care vine cu trei ani mai devreme decât era planificat, fiind retrase acum toate cele 31 de avioane model 747-40, scrie Mediafax, care citează The Guardian.

Totuși, operatorul a declarat că va înlocui mai multe avioane cu modele mai moderne şi eficiente precum Airbus 350 şi Boeing 787 Dreamliner, ca parte a eforturilor de atingere a nivelului de zero emisii de carbon până în 2050.

„Am primit primul model 747 în 1971, când eram cunoscuţi drept British Overseas Airways Corporation (BOAC). Însă modelul pe care l-am retras este 747-400, primindu-l pentru prima dată în iulie 1989”, a declarat compania.

British Airways este deţinută de International Airlines Group și, cam ca majoritatea companiilor aerine, trece printr-o perioadă extrem de grea din punct de vedere financiar, în condiţiile în care criza generată de coronaviru.

Operatorul a fost forţat să îşi menţină aproape întreaga flotă la sol, la sfârşitul lunii martie, cele mai multe rute fiind reluate abia în această lună.

Acum, pentru a-și putea continua activitatea, compania a anunțat că îşi va vinde colecţia de artă, în valoare de mai multe milioane de lire sterline.

Cum va arăta o cursă cu avionul și ce măsuri se iau pentru prevenirea epidemiei la bord. Companiile aeriene nu vor să reducă din scaune, dar propun altceva
Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA), din care fac parte 270 companii aeriene, susţine purtarea măştilor de către pasageri şi echipaje la bordul aeronavelor, dar nu este de acord cu impunerea măsurilor de distanţare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate.

„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a creşte suplimentar siguranţa în aeronave, astfel încât pasagerii şi echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feţei şi măştile de protecţie sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluţie.” , a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General şi CEO al IATA, citat de zf.ro

Impunerea măsurilor de distanţare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviaţiei, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitate a industriei, respectiv de 77%.

Cu mai puţine locuri de vândut, costurile biletelor ar creşte brusc. Faţă de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic – între 43% şi 54%, în funcţie de regiune, doar pentru a atinge limita de profitabilitate.


blank