Un profesor român povestește ce măsuri a luat Suedia este o țară cu o abordare specială în pandemia de coronavirus. Încă de la început nu a adoptat măsuri foarte stricte și a cochetat cu ideea de imunizare de grup. Constantin Drăgan, profesor în Suedia, a povestit la Tv cum a procedat țara nordică în cazul școlilor, în condițiile în care decizia autorităților române ca anul de învățământ 2020-2021 să înceapă la 14 septembrie stârnește deja controverse.

Un profesor român că în Suedia școlile nu au fost închise niciodată, nu s-a făcut nicio formare specială cu profesorii. Rezultatele au fost, zic autoritățile, foarte bune, la modul în care nu s-a dovedit că în rândul elevilor sau profesorilor ar fi mai multe cazuri de corona decât în restul societății. Suedezii s-au felicitat în permanență pentru această abordare, spunând că un copil trebuie să fie la școală, pentru că școala acasă nu poate să fie eficientă sub nicio formă, cel puțin nu pentru copiii care au sub 18-19 ani. Deci, practic, în Suedia nu s-a închis niciodată școala, lucrurile au mers chiar bine. Poate că în primele două-trei săptămâni au fost destul de mulți absenți, după care totul a decurs absolut normal”, a relatat Constantin Drăgan.

„Copiii nu păstrează distanța socială, asta este o poveste, pentru că nu le pasă foarte mult de corona, li se pare că nu li se poate întâmpla nimic și deocamdată, cel puțin parțial, din câte se vede, au cam avut dreptate”, a mai spus Constantin Drăgan.

„Nu au avut probleme în școlile suedeze. Școala suedeză reîncepe acum, pe data de 17 august, la fel ca înainte, ba mai mult, și liceele, care până acum stăteau acasă, vor veni la școală. Deci, practic, nimic nu s-a schimbat, se reia un an școlar așa cum s-a încheiat, ba încă cu și mai mulți elevi în clasă”, a completat românul.

Ce-i drept, numărul cazurilor de corona în Suedia a scăzut enorm în ultimele săptămâni, așa că autoritățile, deocamdată, cel puțin, se felicită, a spus Constantin Drăgan.

În școli nu au apărut focare majore. „Sigur că din când în când, un profesor s-a mai îmbolnăvit, dar nu mai mult decât un inginer sau decât un economist, de-asta autoritățile se felicită pentru că nu au ținut elevii acasă. Un elev care stă acasă, mai ales de vârstă preșcolară, îmseamnă automat și un părinte care stă acasă și acel părinte ar putea să lucreze într-un spital sau în transporturi sau undeva unde este important. A fost unul dintre motivele pragmatice pentru care suedezii au spus nu, nu, nu, școlile continuă, dacă vor fi probleme mari, vom rediscuta aceste măsuri, dar deocamdată, atât timp cât nu vedem că am păți ceva lăsând elevii la școală, îi lăsăm acolo, pentru că elevii oricum, și dacă nu merg la școală, se vor întâlni undeva. Deci, faptul că se diminuează contactele sociale pentru niște elevi care oricum se vor întâlni să se joace, să discute, este o poveste, spun suedezii” – a explicat Constantin Drăgan.

Nici regulile sanitare din școli nu s-au schimbat prea mult odată cu pandemia, susține profesorul de origine română. „Da, elevii sunt încurajați să păstreze distanța socială, dar clasele nu s-au diminuat. Într-o clasă medie în Suedia sunt în jur de 22-25 de elevi, dar poate să ajungă până la 30. Sunt invitați să se spele cât mai des pe mâini, iar dacă sunt răciți, dacă au orice simptom – să stea acasă” – a arătat profesorul.

„De altfel, a adăugat el, autoritățile suedeze nu cred nici în măști. Ei spun că nu există dovezi științifice clare cum că măștile ar împiedica răspândirea virusului. Se uită la țările care le folosesc și spun: domnule, nu ni se pare că au dat rezultate spectaculoase faptul că poartă măști, ia uite, în Germania cresc, în Franța cresc, peste tot cresc cazurile și ei poartă măști. Noi îi încurajăm pe oameni ca dacă au orice simptom, nu să-și pună masca pe față și să iasă în oraș, ci să stea liniștiți acasă”, a relatat Constantin Drăgan.


Citeste si...
La 37 de ani, o legendă a muzicii pop şi-a luat adio de la concerte