După șase ani și ceva de la inaugurare, pasajul Doamna Ghica dă semne de slăbiciune. Sunt restricţii de cirulaţie, după ce o parte a structurii s-a înclinat. Teoretic, reparaţiile au început acum o jumătate de an, dar sunt deja luni de zile de când în zonă nu e niciun muncitor. Specialiștii în infrastructură spun că fiecare zi în care podul este lăsat în paragină duce la măcinarea lui lentă. Oficialii Primăriei Capitalei vorbesc despre necesitatea unei expertize care să permită o intervenţie cât mai rapidă.

Paul Dorneanu, specialist în infrastructură: Acea placă de beton nu mai este aliniată în continuare, vedem cum, aici, aparent cineva a încercat să lucreze dar vedem cum au lăsat lucrările în paragină, a crescut și iarba în șase ani.

 Inaugurat cu mare fast în 2012, pasajul care face legătura între bulevardele Doamna Ghica şi Chișinău era promisiunea unei lucrări temeinice şi extrem de utile pentru cei care vor să ajungă spre ieşirea din Bucureşti prin Colentina.

Sorin Oprescu, fost primar al Capitalei, spunea la acea vreme: Am legat trei cartiere. Cartierul Colentina, Petricani cu cartierul Pantelimon și mai departe cu Balta Albă, Berceni, ne ducem exact cu pod peste Dâmbovița și jumătate din inelul median nu mai este doar preformat, este, va fi gata!

Costul de 40 de milioane de lei pare nejustificat de mare, dacă ne uităm la cum arată acum podul.

Citeste si...  România, la coada clasamentului salariilor din UE. Ţara noastră, al treilea cel mai mic salariu minim brut

Bărbat: Aşa fac ei construcţii!
Reporter: Şi pe partea asta pe carosabil?
Bărbat: Pe carosabil acum vreo jumătate de an, au spart și nu știu de ce au lăsat așa. Au pus doar (balizele) astea și nu îi interesează.
Reporter: Trotuarul?
Bărbat: Este în vale! Urât de tot, toată apa o ia încolo. E făcut la normă!

Cristian Popa, jurnalist Digi24: Problemele la acest pod apar imediat ce ai făcut primii pași. Îți vei da seama că sunt câteva plăci care au o formă nefirească. Din acel loc, trotuarul este complet înclinat. Ca să vă dați seama încercăm să facem un experiment. Dăm drumul unei sticle pentru a vedea cât de repede se duce la vale.

Experţii spun că reparaţiile vor fi mai puţin costisitoare, dacă încep rapid.

Paul Dorneanu, specialist în infrastructură: Cu siguranță structura acestui pod este afectată și aceste lucrări ar trebui remediate imediat. Acest pod arată mult mai rau decât alte poduri care au zeci de ani vechime și vorbim despre un pod care are nici șapte ani vechime.

Reprezentanţii Primăriei spun că vor demara în curând lucrările de reabilitare, pentru a putea ridica restricţiile de pe o bandă a podului care se întinde pe aproape 2 kilometri.