Life, Stiri

Uite cum plănuieşti vacanţa pe ultima sută de metri.

Vrei să pleci în vacanţă, dar nu ai apucat să-ţi faci o rezervare din timp? Concediul programat pe cont propriu şi pe ultima sută de metri îţi poate da mari bătăi de cap dacă nu ştii cum să procedezi în ceea ce priveşte cazarea. Click! a stat de vorbă cu specialişti în domeniu şi îţi spune ce să faci pentru o vacanţă de vis!

familie-vacanta

În grabă, te poţi păcăli şi lua multe ţepe. Adriana Caranfil, fondatoarea unui site de specialitate, ne dă câteva sfaturi de care trebuie să ţinem cont.

  • Atenţie la preţurile foarte mici – Dacă preţurile sunt prea mici, pentru un hotel de 4,5 stele, de exemplu, acest lucru ar trebui să te pună pe gânduri şi să-ţi ridice nişte semne de întrebare. Este posibil să fie o ţeapă!
  • Caută pe internet informaţii – Informează-te de pe site-ul hotelului dar şi de pe forumuri, citeşte impresiile postate de alţi turişti care au fost deja acolo, examinează fotografiile postate pe site-ul unităţii de cazare şi pe pagina de facebook a acesteia. De asemenea, trebuie să ştii dacă vei plăti separat parcarea sau dacă preţul ei este inclus în preţul cazării. Interesează-te dacă hotelul dispune de internet şi în ce condiţii ai acces la diverse alte beneficii.
  • Sună la recepţia hotelului – Dă telefon chiar dacă hotelul se află în străinătate şi cere amănunte. Amabilitatea recepţionerului va fi un indiciu pentru gradul de civilizaţie a locaţiei. Întreabă la recepţie dacă se acceptă animale de companie.
  • Ai dreptul să ceri schimbarea camerei – Dacă ajungi la destinaţie şi ceva nu este pe placul tău sau în conformitate cu ce ai plătit, poţi cere schimbarea camerei. Fă-o într-un mod în care să nu poţi fi refuzat, mai precis fii amabil, dar ferm.
  • Atenţie la ofertele all-inclusive – Dacă ai optat pentru all-inclusive, ar trebui să beneficiezi de de piscină, sală gym, plajă privată, locuri de petrecere a timpului pentru copii, teren de sport.
  • Fă o inspecţie a camerei – Când ajungi la destinaţie, este în regulă să poţi vizita camera şi, dacă nu este ceea ce ai rezervat şi plătit în avans, o poţi refuza. Acest lucru îl poţi face şi când închiriezi de la recepţie. O scurtă inspecţie, în care să treci rapid în revistă felul în care arată aşternuturile, baia şi curăţenia instalaţiilor sanitare, te va lămuri dacă locul de cazare se ridică la nivelul pretenţiilor tale.
  • Verifică dacă funcţionează aerul condiţionat – Unele camere de hotel sunt dotate cu climă dar nu întotdeauna aparatul de aer condiţionat funcţionează sau reuşeşte să furnizeze răcoarea de care ai nevoie atunci când afară sunt temperaturi caniculare.

 

Cere o asigurare storno de călătorie!

Specialiştii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ne sfătuiesc să cerem agenţiilor de turism de la care vrem să cumpărăm un pachet turistic şi o asigurare storno. Asigurarea storno se încheie în momentul rezervării excursiei sau a vacanţei în scopul scutirii turistului de penalizări în caz de renunţare la pachetul turistic.
Dacă, la momentul achiziţionării serviciilor, agenţia nu îşi asumă responsabilitatea scrisă (asigurare storno, pre-contract) asupra imposibilităţii din partea consumatorului de a mai beneficia de serviciul respectiv (pentru un motiv personal întemeiat şi justificat în baza unui document), consumatorul se poate adresa printr-o reclamaţie scrisă către agenţia respectivă.
Când te adresezi ANPC
Dacă problema nu se remediază, turiştii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor la numărul de telefon 021.9551 sau la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din judeţul în care locuiesc.

 

Optezi pentru o agenţie de turism? Uite cum să nu iei ţeapă!

Ideal ar fi ca atunci când vrem să plecăm în vacaţă, fie şi pe ultima sută de metri, să mergem pe mâna unei agenţii de turism serioase şi de încredere. Însă, pentru a nu ne păcăli, trebuie să fim atenţi la câteva aspecte:

  • verifică de când îşi desfăşoară agenţia activitatea;
  • află dacă agenţia are licenţă de turism;
  • interesează-te dacă deţine poliţă de insolvabilitate şi faliment şi care este perioada pe care o acoperă această poliţă;
  • ideal ar fi ca agenţia să fie membră ANAT, pentru simplul motiv că, în cadrul acestei asociaţii, agenţiile sunt obligate să respecte anumite reguli de funţionare. Aici nu au loc operatorii neserioşi sau care nu îndeplinesc cel puţin criteriile standard de funcţionare pe piaţă. Nu înseamnă deloc însă că agenţiile care nu fac parte din această asociaţie nu pot fi de încredere, ne-a spus Adriana Caranfil.
blank