Actualitate, Featured

Turist despăgubit cu 10.000 de euro, în urmă celei mai mari țepe din domeniu

Românii înşelaţi anul trecut de agenţia Omnia Turism pot spera că își recuperează banii plătiţi pe vacanţe. Judecătorii i-au dat dreptate unui turist care a cerut 10.000 de euro în schimbul concediului în Noua Zeelandă pe care l-a achitat, dar l-a pierdut pentru că firma nu i-a făcut rezervările. Cazul Omnia Turism a fost cea mai mare pagubă din domeniu după revoluție, spunea anul trecut fostul ministru Mircea Titus Dobre.

Sute de români au avut ghinionul să plece în vacanţele planificate de Omnia Turism. Au fost abandonaţi prin ţări îndepărtate de agenția care ar fi trebuit să aibă grijă de ei. Ministru al Turismului la acea vreme, Mircea Dobre, spune că a trebuit să colaboreze cu alţi tour-operatori pentru a-i aduce în ţară pe oameni.

Mircea Dobre, fost ministru al Turismului: Ce a fost cel mai grav în acel moment când s-a întâmplat, în mandatul meu de ministru, era faptul că aveam peste 200 de persoane care erau în afara Europei. Mare parte dintre ele erau în Asia, pe o insulă din Thailanda, dacă nu mâ înşel. Pur şi simplu, acele persoane nu aveau plătite sejururile. Aveau plătit transportul dus-întors, dar gândiţi-vă că pe perioada aia de o săptămână aveau cazare plătită doar pentru trei zile.

Legea din 2015 îi obliga pe tour-operatori să aibă o asigurare 50.000 de dolari.

Adrian Cuculis, avocat: Facem distincția între tour-operator și agențiile detailiste. Situația de acum pe care am prezentat-o și pe care Judecătoria Sectorului 1, prin obligarea acestei agenții detailiste care cumpărase pachete de la Omnia, este una foarte clară. Te-ai obligat să îmi furnizezi acest pachet de turism, nu mă interesează că tu ai plătit mai departe banii către tour-operator, dacă tour-operatorul nu a făcut ceea ce trebuie, îi tragi tu la răspundere.

8.300 de oameni au fost înșelați de această agenție, iar majoritatea s-au îndreptat către sălile de judecată pentru a-și recupera banii. Prima decizie de despăgubire a Judecătorilor Sectorului 1 este de peste 10.000 de euro pentru un client care şi-a cumpărat o excursie de 16 zile în Noua Zeelandă printr-o agenție care vindea pachete turistice de la Omnia Turism, dar în care n-a mai ajuns niciodată.

„Obligă pârâta să restituie reclamantelor suma de 33.207 lei, 2.061 euro şi 2.060 euro, echivalentul în lei la cursul BNR de la data plăţii, reprezentând contravaloare servicii achitate, împreună cu dobânda legală aferentă, calculată de la data de 29.05.2018 şi până la plata efectivă. Obligă pârâta să plătească reclamantelor cheltuieli de judecată în cuantum de 2.167,18 lei reprezentând taxă judiciară de timbru plus onorariu avocat”, se arată în decizia instanței.

După moartea patronului agenţiei, Omnia Turism a rămas cu datorii de 7,6 milioane de euro.

blank