Life

Trei chei pentru un buget familial bun

Pentru a avea o buget familial sănătos, trebuie economisit cel puțin 10% din venituri, care pot fi utilizate pentru a reduce datoria, a crea un fond de urgență sau pentru a se pregăti pentru pensionare.

Indiferent de situația economică a unei familii, bugetul este un instrument esențial pentru controlul finanțelor interne. Un buget bine pregătit servește la:

  • Crearea unei evidențe a banilor. Ținerea evidenței cheltuielilor și conștientizarea acestora evită irosirea de capital și vă ajută să economisiți.
  • Acordarea priorității anumitor cheltuieli, pentru a limita sau a le elimina pe cele mai puțin necesare.
  • Reducerea sau eliminarea datoriilor.
  • Alocarea unei sume în fiecare lună pentru a economisi, pe baza obiectivelor pe termen lung.
  • Acumularea unui fond dedicat situațiilor de urgență pentru a putea face față cheltuielilor neașteptate (o boală, o vizită urgentă la dentist, o avarie la mașină, pierderea locului de muncă).
  • Crearea unui trai după propriile posibilități, cu liniștea pe care acest lucru o implică.
  • Realizarea de prognoze pentru viitor, ceea ce vă permite să faceți planuri pentru a face față zilei de mâine într-un mod stabil.

Dacă cheltuielile sunt mai mari decât venitul, soldul lunar va fi negativ. Acest lucru poate apărea în unele luni și poate fi compensat în altele, astfel încât soldul anual să fie pozitiv.

3 chei pentru un buget familial bun

1. Faceți o listă a veniturilor

În prima coloană trebuie să treceți venitul familiei. Cele mai importante surse de bani sunt, în general, salariul sau pensia, în cazul pensionarilor. Alte venituri posibile sunt pensia alimentară, dobânzile din conturile bancare, indemnizațiile de șomaj și locurile de muncă suplimentare.

Există mai multe tipuri de venituri nete:

  • Venituri profesionale: salarii, plăți suplimentare, bonusuri, bacșișuri, despăgubiri.
  • Pensii: pensie, invaliditate, ajutor de șomaj, pensie alimentară etc.
  • Venituri financiare: dobânzi la conturi și depozite, dividende, chirie primită.
  • Alte venituri: subvenții.

Posibilitățile de creștere a veniturilor pot fi limitate. Dacă situația o permite, puteți încerca să negociați o majorare, să vă schimbați locul de muncă sau să căutați un al doilea loc de muncă.

Evaluarea cheltuielilor

Cheltuielile reprezintă toate consum. Pentru a ști cu adevărat unde vă aflați, trebuie să includeți toate cheltuielile curente, de la locuință la mici cheltuieli zilnice. Și nu uitați de alte ocazii, cum ar fi sărbătorile, cadourile cumpărate la zilele de naștere și cumpărăturile de Crăciun. Cu cât bugetul conține mai multe informații, cu atât este mai real. Prin urmare, este indicat să strângeți documentele necesare: chitanțe de debitare directă, achiziții, extrase bancare, caiete, butoane și facturi.

Dacă toate aceste informații nu sunt disponibile, cantitățile estimate pot fi utilizate, cât mai aproape de realitate. În unele luni se cheltuie mai mult decât în ​​altele (cheltuielile pentru mâncare în decembrie nu sunt aceleași ca în februarie și se consumă mai multă energie electrică în ianuarie decât în ​​mai), deci estimarea trebuie să fie o medie calculată.

Problema apare atunci când cheltuielile depășesc veniturile timp de câteva luni la rând. Atunci economiile sunt epuizate și trebuie să schimbați strategia pentru a face față plăților. Este indicat ca procentul cheltuielilor să nu depășească 90% din venit, pentru a economisi restul de 10% în fiecare lună. Acest 10% poate fi utilizat pentru a reduce datoria, a crea un fond de urgență sau pentru a construi capital pentru a face o achiziție majoră sau pentru a vă pregăti pentru pensionare. Cu cât economisiți mai mult, cu atât aveți mai multe opțiuni de investiții și cu atât aveți mai mult control asupra viitorului.

Reducerea cheltuielilor

Până când veți avea o situație financiară sănătoasă, este obligatoriu să reduceți cheltuielile. În a doua coloană a bugetului trebuie să înregistrați toate cheltuielile care se fac în fiecare lună și să le diferențiați în funcție de tipul de plată. Este bine să se facă distincția între:

Cheltuieli fixe obligatorii: suma lor nu variază de obicei de la lună la lună și nu poate fi oprită de plată. Acestea includ o ipotecă, taxe comunitare sau împrumuturi bancare. Dacă nu sunt plătite la timp, se aplică taxe suplimentare de întârziere, iar suma plătită și datoria crește prea mult. În plus, istoricul creditului debitorului poate fi afectat, ceea ce face dificilă obținerea de împrumuturi în viitor. În cel mai rău caz, dacă nu vă achitați împrumutul, vă puteți pierde casa sau vă puteți confrunta cu procese care implică anumite costuri.

Cheltuieli variabile necesare: reprezintă aprovizionările cu alimente, îmbrăcăminte transport etc. Sunt cheltuieli necesare în viața de zi cu zi, care pot fi reduse dacă consumul este mai moderat, cum ar fi utilizarea becurilor cu consum redus, călătoria cu transportul public sau scăderea temperaturii de încălzire cu un anumit grad.

Cheltuieli discreționare: sunt toate celelalte cheltuieli care, dacă este necesar, ar putea fi reduse sau eliminate. Când trebuie să economisiți, în general, este mai ușor să începeți cu aceste tipuri de cheltuieli, care includ mese în afara casei, activități de agrement, achiziționarea de discuri și filme, tutun etc.

Totodată, dacă abia v-ați schimbat locul de muncă și vă doriți să știți ce salariu net veți primi, vă recomandăm să folosiți un calculator online de venituri. Dacă intrați pe o astfel de platformă veți descoperi multe alte informații utile. De exemplu, puteți afla toate informațiile necesare despre impozit auto. Succes în realizarea unui buget familial bun!

 

 

blank