Traficul, o capcana, in care criminalii tin volanul. Ploua miercuri seară în Constanța, ceea ce făcea ca vizibilitatea să fie scăzută. Se conducea greu în tot județul. Aproape de ora 18.30, șoferul unui Mercedes 4×4 intra pe podul din Ovidiu, prima localitate de lângă municipiul Constanța. În loc să meargă drept, a intrat, pur și simplu, pe sens opus, de unde venea un Hyundai cu patru ființe la bord. A lovit mașina frontal, violent, în partea din stânga față. Mercedesul s-a răsturnat și a aterizat pe capotă. Hyundaiul a ajuns, la propriu, un morman de fiare. Martorii au sunat la 112 și mai multe echipaje ale Ambulanței și ale ISU au ajuns la accident.Traficul era alunecos soferul Mercedes 4×4 neatent in Traficul alunecos.

Traficul, o capcana uneori, imaginile sunt greu de suportat și de către aceștia, care se luptă cu moarte zi de zi. Au găsit cele patru persoane în mașină. O fetiță de trei ani, care fusese așezată pe un scaun de copil, și trei femei. Două dintre ele nu colaborau cu medicii. Pompierii au tăiat caroseria pentru a le scoate dintre fiare. Două dintre ele muriseră. O femeie de 31 de ani și una de 61 de ani. Copilul respira.

A fost transportată în ambulanță, unde i s-a acordat primul ajutor. A intrat în stop cardiac. Medicii au început procedurile de resuscitare. Zeci de minute, au încercat să-i pornească inima. Nu au reușit. Fetița de numai 3 ani a murit sub privirile lor. Cele trei formau o familie. Fiică, mamă și bunică. Au murit împreună, ucise de un șofer beat. O a patra femeie, de 44 de ani, a ajuns în spital cu fractură și trauamtism cranian.

Circulau regulamentar
Polițiștii au explicat cum s-a petrecut tragedia. În termeni seci, sună așa: „Un autoturism marca Mercedes se deplasa pe DN2, dinspre Mihail Kogălniceanu către Constanța, spun polițiștii constănțeni. Pe podul rutier din zona localității Ovidiu a pătruns pe contrasens și a acroșat cu partea stângă față un autoturism Hyundai care se deplasa regulamentar dinspre Constanța către Mihail Kogălniceanu. În urma impactului auto marca Mercedes s-a răsturnat.“ Așadar, cele trei se aflau într-o mașină care circula regulamentar. Erau pe pod. Au fost victime sigure.

Șoferul a refuzat să dea probe de sânge
Șoferul vinovat are 33 de ani și este din orașul Negrești-Oaș, județul Satu Mare. Muncea în Constanța. Imediat după accident, a fugit. A fost prins de martori, pe câmp, și predat polițiștilor, care nu l-au mai scăpat din ochi. Aceștia spun că emana halenă ­alcoolică. Băuse, așadar. După terminarea cercetării la fața locului, l-au dus la sediul Poliției, unde l-au interogat. Aici, conform procedurii, i s-a cerut acceptul să i se preleveze probe de sânge. A refuzat.

După audieri, s-a luat decizia reținerii pentru 24 de ore, iar în cursul zilei de vineri va fi prezentat instanței cu propunere de arestare preventivă. De obicei, spun surse judiciare, cazurile șoferilor care comit accidente mortale, fug sau încearcă să fugă de la locul accidentului și sunt băuți se termină cu arest preventiv. În Constanța, recent, un șofer începător a ucis un tânăr care traversa pe trecere. Nu băuse și nu a fugit. Este cercetat în libertate.

Alcoolul ucide
Comisia Europeană estimează că aproximativ 25% din accidentele mortale produse în Uniunea Europeană au legătură cu conducerea sub influența băuturilor alcoolice și că cel puţin 5.120 de decese ar fi putut fi împiedicate, în 2016, dacă șoferii implicaţi în accidente nu ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice. Poliția Română spune că, în țara noastră, numărul accidentelor rutiere produse pe fondul consumului de alcool la volan este la jumătate față de media europeană. O contribuție esențială la această diferență o are faptul că în țara noastră conducerea sub influența alcoolului este interzisă.

În anul 2017, în România, ponderea accidentelor rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool la volan a fost de 6,4% din totalul accidentelor, acestea situându-se la jumătate față de media europeană, care este de aproximativ 13% accidente rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool la volan din totalul accidentelor grave produse.Unul dintre factorii care contribuie în mod decisiv la numărul sensibil mai mic de accidente rutiere produse în România pe fondul consumului de alcool, față de media euro­peană, îl constituie toleranța zero în ceea ce privește îmbibația alcoolică în sânge a șoferilor.

Suntem fruntași la morții pe șosele
România se află pe ultimele locuri în ceea ce privește siguranța rutieră în Uniunea Europeană, cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori în 2016 (în urma țării noastre fiind doar Bulgaria cu 99), arată noile date statistice publicate marți de către Comisia Europeană. Per total, însă, față de 2010, decesele pe șosele în România au scăzut cu 19%, exact cât media UE în toți acești ani. Drumurile din Uniune rămân, conform datelor, cele mai sigure din lume, dar rezultatele înregistrate sunt încă departe de ce își propun autoritățile europene: să reducă la jumătate numărul de decese cauzate de accidente rutiere între 2010 și 2020. Statisticile privind siguranța rutieră pentru 2016, publicate marți de către Comisia Europeană, arată o scădere cu 2% a numărului de decese înregistrate în UE anul trecut.

În 2016, 25.500 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 600 mai puține decât în 2015 și cu 6.000 mai puține decât în 2010. Alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave, conform estimărilor Comisiei. Cu toate acestea, România se află pe penultimul loc în ceea ce privește numărul de persoane ucise în accidente rutiere raportat la un milion de cetățeni. Astfel, România a înregistrat 97 de morți la milion, fiind devansată doar de Bulgaria, cu 99 de decese la milion. Le urmează Letonia (80) și Polonia (79). Pe de altă parte, pe primele locuri se află Suedia (27), Marea Britanie (28), Țările de Jos (33), Spania (37) și Danemarca (37). Probabilitatea de a fi ucis într-un accident rutier variază de la un stat membru la altul, conform datelor CE.

„Deși diferențele se reduc în fiecare an, cetățenii din statele membre cu ratele de accidente mortale cele mai ridicate sunt de trei ori mai expuși pericolului de a muri în accidente rutiere decât cetățenii din țările cu ratele cele mai scăzute“, informează Comisia Europeană. Deși trendul european a fost de ușoară îmbunătățire (o scădere cu 2% a numărului de decese), rezultatul României a regresat cu un procent față de 2015. Per total, însă, față de anul de referință 2010, România a înregistrat o îmbunătățire cu 19%, exact cât media UE în acest domeniu.