IT&C

Tipuri de magazine online în funcție de caracteristicile lor

Multe companii din toată lumea își creează afaceri online. Și în fiecare zi apar noi idei de afaceri pe baza acestor tehnologii și sisteme uimitoare care ne surprind.

Există diferite tipuri de magazine online, fiecare cu caracteristici aparte. Ele pot fi clasificate în funcție de ceea ce vând, de relația stabilită între părți, modul lor de a genera profit, printre altele. Cunoașterea acestor categorii vă va ajuta să înțelegeți mai bine abordarea și obiectivele fiecărei inițiative.

Aspecte importante ale magazinelor online

Comerțul electronic a schimbat totul. Vânzarea de produse și servicii pe Internet face ca oferta să se adapteze nevoilor consumatorului.

Vrei să vinzi? Achiziționezi un certificat SSL, respecți o serie de aspecte legale, promovezi site-ul pe piața de nișă corespunzătoare și … vei reuși ce ți-ai propus! Cu toate acestea, nu este atât de simplu.

Trebuie să ții cont de elementele unui magazin online pentru a vinde pe internet. Nu este însă un proces la fel de complex comparativ cu înființarea unui magazin fizic. O altă provocare este alegerea celei mai bune soluții tehnologice pentru crearea magazinului.

Pentru a dezvolta afacerea, trebuie avut în vedere cerințele și bugetul inițial.

Orice magazin online îți permite să stabilești diferite forme de plată sau modalități de plată. Deși majoritatea utilizatorilor preferă să își facă cumpărăturile folosind cardul de credit sau debit. Dacă există probleme, se poate lua legătura cu serviciul pentru clienți prin diferite mijloace, telefon, e-mail, chiar și prin chat.

Comerțul digital are multe avantaje și posibilități. Rețelele sociale devin departamente din zona clienților, care favorizează achizițiile online. Multe instrumente de marketing digital îți permit să îți îmbunătățești afacerea online. Și chiar să-ți crești profiturile așa cum nu s-a întâmplat niciodată prin intermediul vânzărilor încrucișate.

Magazinul se configurează ținând cont de informațiile despre utilizatori și de produsele pe care le-ar plăcea să le găsească în oferta sa.

Însă cel mai bun lucru este posibilitatea de a cumpăra de oriunde și oricând, iar acest lucru este un lucru cert, datorită versiunii mobile a magazinului.

Ce tipuri de magazine online există?

Modelele de afaceri diferite dezvoltate pe internet dau naștere la cerințe diferite. În cazul magazinelor online există și aspecte și criterii diferite după care pot fi clasificate. Am făcut o selecție pentru a vedea care sunt cele mai importante.

Magazine online în funcție de ceea ce vând

Produse fizice: După cum indică și numele, sunt acele magazine care vând articole tangibile, cum ar fi cărți, îmbrăcăminte, mobilier etc. Aceste magazine care concurează cu politicile lor de prețuri reprezintă aproximativ 75% din total.

Produse digitale: Magazine care se concentrează pe vânzarea de articole care nu sunt tangibile, cum ar fi descărcări de imagini, software, cărți electronice etc. Pentru ca oamenii să se bucure de aceste produse, este necesar să aibă dispozitive care să permită utilizarea lor, cum ar fi un Kindle.

Servicii: În acest caz, magazinele online vând activități care răspund nevoilor clienților lor, precum bilete la film, printre multe alte lucruri. Serviciile au fost primele scoase la vânzare pe internet. Dar acum, în plus, este posibil să le achiziționezi direct de pe site, sub formă de bonusuri, de exemplu.

Magazinele online în funcție de relațiile de afaceri

B2C (Business-to-Consumer): Magazinele se vând direct consumatorului final și sunt cele mai tipice modele disponibile pe Internet. Se bazează pe cererea publicului sau a utilizatorului.

B2B (Business-to-Business): Tranzacțiile comerciale se fac de la companie la companie. Unele companii vând produse sau servicii altora. Valoarea oferită este de obicei de un nivel superior.

C2B (Consumer-to-Business): Este vorba despre persoane fizice care vând către companii diferite. Cele mai frecvente tranzacții sunt cele de conținut digital, cum ar fi imaginile cu drept de autor.

C2C (Consumer-to-Consumer): Consumatorii se contactează între ei pentru a-și vinde produsele sau serviciile. Unele dintre cele mai cunoscute platforme sunt Blablacar și Wallapop.

B2A (Business-to-Administration): Tranzacțiile sunt efectuate între companii și administrația publică. Un exemplu în acest sens pot fi cursurile de pregătire.

C2A (Consumer-to-Administration): Este la fel ca în exemplul precedent, doar că în loc de companii sunt persoane fizice.

Concluzie

Cu ceva timp în urmă, nimeni nu s-ar fi gândit că vom avea posibilitatea de a cumpăra îmbrăcăminte dintr-un magazin online. Sau că am putea comanda mâncare pentru animale de companie dintr-un magazin online. Asistăm la o mare revoluție care schimbă obiceiurile consumatorilor.

Așadar, dacă vrei să pui bazele unei afaceri, un magazin online nu este deloc o idee rea, având în vedere că este prezentul și viitorul comerțului internațional. Dacă nu știi ce să oferi celor care vor să cumpere online, îți dăm un pont. Poți crea un magazin în care să vinzi halate medicale și costume, fie șorțuri de bucătărie, de exemplu. Mult succes!

blank