Mulți oameni ignoră avertismentele pe care corpul lor le transmite atunci când vine vorba de odihnă. Somnul joacă un rol esențial în protejarea sănătății noastre.

Majoritatea bolilor pot fi evitate cu obiceiuri alimentare și de viață bune. Pentru asta este necesar să dai dovadă de disciplină și să fii atentă la fiecare semnal al corpului. Corpul vorbește întotdeauna, trebuie doar să știi să-l înțelegi. Iată câteva sfaturi pentru a-ți îngriji sănătatea astfel încât să te simți tot mai bine în fiecare zi.

Indiferent cât de ocupată ai fi, mintea și corpul tău trebuie să primească ceea ce merită. Munca, responsabilitățile zilnice și stresul sunt prezente în fiecare zi, dar este posibil să le rezolvi. Sănătatea ta este ca o comoară pe care trebuie să o prețuiești și să te ferești de stres și boli.

Fă 45 de minute exerciții cardio în fiecare zi

Corpul tău este templul tău și de aceea trebuie să ai grijă de el mereu. Exercițiul fizic de 45 de minute zilnic va fi suficient pentru a observa modificări ale performanței fizice. Cardio este cel mai bun exercițiu pentru a-ți menține inima sănătoasă și a-ți oxigena creierul.

Lipsa exercițiilor fizice produce boli care afectează sistemul cardiovascular, metabolismul și sistemul nervos central, așa că fă mișcare!

Mănâncă mai multe fructe și legume

Fructele, legumele și verdeața sunt bogate în substanțe nutritive și vitamine de care are nevoie corpul tău. Dacă îți dorești o dietă echilibrată, aceste alimente conțin toți nutrienții necesari.

Legumele verzi au un conținut ridicat de fibre și vitamina A

Citricele sunt bogate în vitamina C, iar unele legume au acid folic și vitaminele A, C și K.

Cel mai bun lucru pentru tine este să mănânci fructe și legume proaspete în cantități suficiente. Asigură-te că în mâncare porția de legume este cea mai mare. Mănâncă fructe întregi în loc să le consumi sub formă de sucuri. Astfel, cantitatea de proprietăți benefice pentru corpul tău este mai mare.

Redu consumul de zahăr

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), numărul persoanelor cu diabet în lume a crescut de la 108 milioane în 1980 la 425 milioane în 2017. În 2045 se preconizează un număr de 629 milioane. O cifră destul de alarmantă de care trebuie să ții cont. Consumul excesiv de zahăr este una dintre principalele cauze de obezitate și diabet la nivel mondial. Nu îți recomandăm să îl elimini complet din dietă, ci să reduci cantitățile.

Citeste si...
De ce sa nu-l schimbi?

Redu consumul de grăsimi rele

Consumul de grăsimi saturate și trans în exces dăunează sănătății. Încearcă să reglezi consumul de carne roșie, unt, legume și alimente prăjite. Acest lucru îți va ține sub control nivelul colesterolului și trigliceridele. Amintește-ți că dacă valorile acestora sunt crescute  crește riscul de a suferi de boli cardiovasculare și coronariene. Ai grija de inima ta!

Bea 1,5 litri de apă zilnic

Hidratarea pe tot parcursul zilei îți va ajuta corpul să absoarbă nutrienții eficient. De asemenea, va contribui la oxigenarea mușchilor și a creierului și îți va menține sistemul digestiv activ. În plus, hidratarea permite pielii tale să pară mai sănătoasă și mai frumoasă.

Odihnește-te bine

Dormind 7-8 ore pe zi și făcând pauze scurte în timpul rutinei zilnice, te vei umple de energie astfel încât corpul și mintea să funcționeze corect. Corpul nostru trebuie să se refacă după activitatea zilnică și cel mai bun mod de a face acest lucru este prin odihnă. Acesta este cu siguranță unul dintre cele mai importante sfaturi pentru a-ți îngriji sănătatea. Dormi atunci când corpul îți cere acest lucru.

Scapă de stres

Stresul este unul dintre principalii factori declanșatori pentru boli precum hipertensiunea, problemele digestive, durerile musculare și afectează și sistemul imunitar. Încearcă să eviți gândurile stresante. Știm,este foarte greu în această perioadă, dar fă tot ce poți.

Și, dacă ești stresată fiindcă ți-au apărut vergeturi, încearcă să le elimini cu o cremă pentru vergeturi.

Dacă ești obosită, nu ai energie, te doare capul, nu dormi, ești balonată, s-ar putea să te confrunți cu un sindrom premestrual. Ai face bine să eviți dulciurile, consumul de cafea, alcool sau tutun. De asemenea, poți lua vitamine. Multă sănătate!