Tehnologia Germana poate restrictiona colectarea datelor de pe Facebook Biroul Federal pentru Carteluri a decis, în urma unei anchete care a durat trei ani, că reţeaua socială respectivă abuzează de poziţia dominantă pe piaţă pentru a obţine date ale utilizatorilor fără consimţământul acestora, informează Reuters.

Bundeskartellamt – autoritatea pentru controlul concurenţei – a obiectat în special faţă de modul în care Facebook colectează date de la aplicaţii proprii, cum ar fi WhatsApp şi Instagram, sau ale unor terţi. O altă practică abuzivă este, potrivit biroului, urmărirea online a persoanelor care nici măcar nu utilizează Facebook, cu ajutorul opţiunilor „like” („îmi place”) şi „share” („distribuie”). Datele provenite de la WhatsApp şi Instagram vor putea fi alocate Facebook doar cu consimţământul voluntar al utilizatorilor; acordul va fi necesar şi pentru colectarea de date de la alte site-uri de internet.

„Pe viitor, Facebook nu va mai avea permisiunea de a-şi obliga utilizatorii să accepte colectarea practic nelimitată a datelor şi atribuirea datelor din afara Facebook conturilor lor de Facebook”, a explicat şeful biroului, Andeas Mundt.

Reteaua sociala a anunţat că va contesta decizia Bundeskartellamt, susţinând că biroul a subestimat concurenţa în domeniu şi a subminat regulile europene privind confidenţialitatea, intrate în vigoare anul trecut. „Nu suntem de acord cu concluziile lor şi intenţionăm să facem apel, astfel încât persoanele din Germania să beneficieze în continuare pe deplin de toate serviciile noastre”, a făcut cunoscut reţeaua socială, prin intermediul unei postări pe un blog.

Autoritatea pentru concurenţă a arătat că Reteaua Sociala va trebui să formuleze propuneri privind modul de a restrânge colectarea datelor în termen de 12 luni, în funcţie de rezultatul procedurilor de apel. În caz de nerespectare a deciziei, Bundeskartellamt poate aplica amenzi de până la 10% din veniturile anuale ale companiei din întreaga lume; anul trecut, Facebook a avut o cifră de afaceri de 55,8 miliarde de dolari, în creştere cu 37% faţă de 2017. Potrivit biroului,Reteaua Social are în Germania 23 de milioane de utilizatori activi zilnic, ceea ce reprezintă o cotă de piaţă de 95%, în condiţiile în care singurul concurent este reţeaua socială Google+, în curs de închidere.