IT&C

Studiu: 74% dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru vânzare sau recrutare

Aproximativ trei sferturi dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare iar peste 90% considerând că utilizarea acestora le oferă un avantaj remarcabil în faţa companiilor care nu le folosesc, potrivit unui studiu al Ernst&Young România.

Studiul, ajuns la cea de-a treia ediţie, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Cea mai utilizată platformă şi anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri, comparativ cu 93% la nivel global, urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014).

Tot mai multe firme (în creştere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că îşi administrează singure campaniile pe reţelele de socializare şi tot mai puţini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015). Totuşi, 46% dintre companii spun că externalizează partea de design şi dezvoltare, 23% externalizează partea de creare de conţinut, iar câte 16% externalizează cercetarea de piaţă şi relaţiile publice (PR). Partea de strategie este externalizată de numai 10% dintre companii, în timp ce actualizarea statusurilor este ţinută in house de 90% din firme.

Creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă rămân cele mai importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale; 53% dintre respondenţi vorbesc despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% afirmă că utilizarea mediilor sociale a produs o creştere efectivă în venituri (+3% faţă de 2014).

blank