Cofondatorul WhatsApp a confirmat într-un final zvonurile cu privire la motivele plecării sale de la Facebook, care sunt similare cu cele ale cofondatorilor Instagram.

Nu doar fondatorii Instagram au o problemă cu Mark Zuckerberg şi cu modul în care acesta încearcă să aplice modelul Facebook unor aplicaţii populare care au avut, cel puţin până de curând, independenţă mare. Brian Acton, co-fondator al WhatsApp, a spus într-un interviu pentru Forbes că regretă faptul că achiziţia de către Facebook a însemnat şi ”predarea” vieţii private a utilizatorilor către uriaşa companie. El explică şi că au fost neînţelegeri cu Zuckerberg pe tema felului în care WhatsApp va produce bani. David Marcus, unul dintre cei mai importanţi şefi de la Facebook, i-a răspuns lui Acton, criticându-l şi explicând câteva lucruri.

Acton a devenit miliardar în 2014, când Facebook a preluat WhatsApp pentru suma de 22 miliarde dolari. WhatsApp a avut independenţă şi, atât Acton, cât şi Jan Koum, celălalt co-fondator, au avut multe de spus despre viitorul reţelei care a trecut de 1,5 miliarde de utilizatori.

 

Însă în 2017 Acton a plecat de la WhatsApp, iar în aprilie 2018 a plecat şi Koum. Acum câteva zile au plecat şi co-fondatorii Instagram, o altă reţea cumpărată acum mult timp de Facebook, reţea care a crescut enorm. În ambele cazuri, fondatorii acestor reţele au constatat că libertatea lor de a dezvolta produsele pe care le-au creat s-a diminuat enorm în ultimul timp, fiindcă Zuckerberg caută moduri mai eficiente de a monetiza reţelele.

La fel de adevărat este însă că, datorită Facebook, atât WhatsApp cât şi Instagram au crescut mult mai mult decât ar fi reuşit dacă erau pe cont propriu.

”Am vândut viaţa privată a user-ilor pentru un profit mai mare. Am făcut o alegere, dar şi un compromis şi trăiesc zi de zi cu acest gând”, a spus Acton, care în toiul scandalului Cambridge Analytica îndemna oamenii pe Twitter să se retragă de pe Facebook, folosind un hashtag devenit celebru: #deletefacebook.

 

El mai spune, într-un interviu pentru Forbes, că a avut o relaţie rece cu Mark Zuckerberg pe care l-a întâlnit de vreo zece ori în patru ani. 

Principala neînţelegere cu şefii Facebook a fost legată de dorinţa acestora de a aplica şi la WhatsApp modelul foarte lucrativ de publicitate targhetată al Facebook, model în care sunt utilizate datele personale ale utilizatorilor care permit specialiştilor în marketing să adapteze diversele tipuri de publicitate în funcţie de specificul fiecărui utilizator.

Un purtător de cuvânt al WhatsApp a confirmat faptul că aplicaţia va începe să plaseze reclame începând cu anul viitor. Alte aplicaţii criptate end to end sunt Telegram, Signal sau Dust.