Actualitate, Stiri

Se mai face metroul de la Gara de Nord la Otopeni? De ce vroia să scape Relu Fenechiu de acest proiect?

Linia de metrou ce trebuie să lege Bucureştiul de principalul aeroport al ţării este un proiect anunţat de mai mulţi ani şi scos la licitaţiei anul trecut. De ce, însă, totul se derulează în paşi mai mici?

sapaturi metrouLinia de metrou Gara de Nord – Otopeni este în faza de studii şi proiectare preliminară şi de întocmire a documentaţiilor aferente Planului Urbanistic Zonal. „Pentru acest proiect există semnat un Contract de Finanţare între Statul Român şi Agenţia de Cooperare Internaţională a Japoniei (JICA) pentru co-finanţarea proiectului. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor”, se informează Metrorex.

Acest obiectiv se derulează în conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat.

Înainte de a-şi da demisia, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu aprecia că proiectul metroului de Otopeni este mult prea scump şi ar trebui să fie înlocuit cu o linie rapidă de tren, „care ar fi de 10 ori mai ieftină”. Numai că o linie ferată cu o asemenea destinaţie, care se termina destul de departe de aeroport, s-a inaugurat pe vremea ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, dar a fost consemnat drept un eşec răsunător.

Societatea de transport Metrorex a scos la licitaţie lucrările pentru linia de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) în luna mai a anului trecut. Valoarea estimată a lucrărilor depăşeşte un miliard de euro, fără TVA. Contractul se referă la „achiziţii lucrări de structură staţii, galerii, tunele, accese pe Magistrala 6-Staţia 1 Mai-Aeroport Otopeni-Henri Coandă (lungime 16 km-fir dublu, 14 staţii)”, potrivit anunţului.

Linia de metrou va pleca din stația 1 Mai (Magistrala 4) și va avea o lungime de 14 km si 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasă, Aeroport Baneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord și Aeroportul Otopeni. Lucrările de construcție ar fi trebuit demarate anul acesta, iar finalizarea lor este prevăzută pentru 2017-2018.

Pentru realizarea liniei de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a decis să acorde României un împrumut de 315 milioane de euro, echivalentul a 41,87 miliarde yeni japonezi.

Valoarea investiției este de 1,05 miliarde de euro, fără TVA. Restul banilor ar urma să fie finanţare de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

 

blank