Actualitate, Featured

Se lucrează din greul la logo-ul Capitalei. Gabriela Firea: ”Am primit peste 230 de propuneri de logo”

Gabriela Firea a prezidat la sediul Municipalitatii, prima ședinta a juriului care va desemna castigatorul concursului pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru Bucuresti.

Pe 20 aprilie, ora 24.00 s-a terminat perioada în care cei interesați se puteau înscrie la concurs, iar în perioada următoare secretariatul tehnic al concursului va derula procedura de validare a înscrierilor, după care membrii juriului vor evalua, conform criteriilor stabilite prin regulament, toate propunerile primite. Castigatorul va fi anuntat pe data de 3 mai, printr-un comunicat publicat pe site-ul Municipalitatii.

Primarul General, Gabriela Firea: ”Ma bucur ca un numar atat de mare de cetateni si-au manifestat interesul pentru acest concurs, am primit peste 230 de propuneri de logo pentru Capitala si imi doresc sa il alegem pe cel mai expresiv dintre acestea. Chiar din primele zile in care am preluat mandatul, am realizat ca Bucurestiul are nevoie de o identitate vizuala proprie, asa cum au toate marile orase ale lumii. Am avut de ales între selectarea unei agenții consacrate de branding căreia să-i încredințăm această sarcină, de a crea un logo pentru București, și varianta unui concurs public, deschis și total transparent. Am ales cea de-a doua variantă, iar la concurs s-a putut înscrie practic oricine a avut o idee creativă și mijloacele elementare pentru a o pune în practică”.

La randul lor, membrii juriului s-au declarat impresionati de numarul mare de participanti si au apreciat faptul ca Municipalitatea a decis sa organizeze un concurs pentru stabilirea unui logo reprezentantiv pentru oras, acest gen de concurs fiind important in randul oamenilor de creatie.
Logo-ul realizat in cadrul concursului va reprezenta “ un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflecta istoria, cultura, viata orasului Bucuresti” se specifica in regulament.

Premiul va fi de 50.000 de lei brut, suma reprezentand cesionarea exclusiva a drepturilor de autor, nelimitata in timp si spațiu, pe orice suport material si in toate modurile, in favoarea municipiului Bucuresti, pentru utilizarea lucrarii ce va fi declarata castigatoare.

Alaturi de Primarul General, din juriu mai fac parte: Prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secția de Arte, Arhitectura si Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafica al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, Vicepresedinte Uniunea Artistilor Plastici; Dochița Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vințan, managing partner „Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.

Juriul va analiza si va puncta dupa urmatoarele criterii: relevanța pentru tema concursului; atractivitate/design atractiv; originalitate (sa imbine elemente care sa reflecte tradiția istorica a Bucurestiului cu elemente care sa țina cont de tendințele actuale); funcționalitate (vizibilitate si lizibilitate, sa fie usor recognoscibila, sa poata fi imprimata si pe suprafețe mici fara sa piarda detalii esențiale); adaptabilitate (sa permita declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale, cum ar fi: Bucuresti cultural, Bucuresti turistic, Bucuresti muzical, Bucuresti sportiv). Cele cinci criterii vor avea o pondere egala in evaluarea fiecarei lucrari, membrii juriului acordand fiecarei lucrari punctaj de la 0 la 20 pentru fiecare criteriu.

Primăria Capitalei va publica, în cursul săptămânii viitoare, lista tuturor concurenților înscriși care au îndeplinit toate criteriile de validare, iar după desemnarea câștigătorului va publica o selecție a celor mai reușite lucrări din concurs.

blank