Featured, Social

S-a înființat Asociația de cooperare privind dezvoltarea integrată a Axei de Dezvoltare Brașov-București-Constanța

Transportul, energia, turismul și zona socială – principalele puncte de colaborare

Primarul General al Municipiului București, Gabriela Firea, Primarul Municipiului Brașov, George Scripcaru, și Primarul Municipiului Constanța, Decebal Făgădău, au semnat astăzi, la Brașov, statutul și actul constitutiv ale Asociației de cooperare privind dezvoltarea integrată a Axei de Dezvoltare Brașov-București-Constanța.

Asociația va asigura în comun interconectivitatea dintre Capitală și cele două municipii reședință de județ, va coopera cu organismele naționale și internaționale în vederea dezvoltării urbane echilibrate a întregii zone de creștere urbană, va coordona unitar politicile publice de dezvoltare urbană articulată, cu accent pe servirea intereselor cetățenilor și va consolida cadrul partenerial și interinstituțional la nivelul zonei axei de creștere Brașov-București-Constanţa.

blank

Primarul General, Gabriela Firea: “Astăzi am făcut cel mai important pas, și anume semnarea documentelor notariale pentru statut și pentru actul constitutiv. Împreună, cele trei orașe vor putea accesa fonduri europene nerambursabile în mai multe domenii de activitate. Cele mai importante sunt dezvoltarea infrastructurii turistice, dezvoltarea unor centre energetice de cogenerare, înființarea unor centre sociale, colaborarea pentru schimb de bune practici și chiar schimb de personal și, lucru foarte important, promovarea comună în domeniul turismului. Nu ne oprim aici, trebuie să depășim nivelul teoretic: după perfectarea acestor documente,vom proceda cu toții la punerea în aplicare a demersurilor cuprinse în statutul asociației. Legislația europeană permite și încurajează astfel de asociații.”

Gabriela Firea a exemplificat intenția de colaborare în domeniul social, prin construirea de centre pentru seniori la Brașov și la Constanța.

Prezent la eveniment, Sorin Chiriță, administrator public al Municipiului București, a prezentat posibilitatea ca transportul rutier pe axa București-Brașov și București-Constanța să fie facilitat prin realizarea unei rețele de stații de încărcare a mașinilor electrice. Proiectul este în curs de implementare, iar documentația, realizată de Compania Municipală Energetică, a fost finalizată. Într-o primă fază, anul acesta se vor realiza 40 de stații de încărcare în București, iar anul viitor proiectul va fi extins și pe cele două rute către Brașov și Constanța. Chiriță a vorbit și despre extinderea rețelei de autobuze turistice, pe rute dedicate, care să lege cele trei municipii, despre un centru de energie inteligentă care să deservească cele trei orașe precum și despre implementarea de proiecte de tip smart city.

La rândul său, Primarul Municipiului Constanța, Decebal Făgădău, și-a exprimat onoarea și bucuria de a participa la oficializarea demersului lansat acum două luni și a transmis mulțumiri echipei Băncii Mondiale care a contribuit la acest parteneriat, precum și convingerea că acest tip de asociere va fi preluat drept model. Decebal Făgădău a mai spus că Asociația va putea propune instituțiilor europene proiecte benefice nu doar pentru cele trei orașe asociate, ci și pentru întreaga țară, declarând că o prioritate o constituie asigurarea unor căi de transport feroviare  cât mai rapide între cele trei orașe.

blank

Primarul Municipiului Brașov, George Scripcaru, a anunțat ca prioritate Autostrada Comarnic-Brașov și a menționat că își dorește ca cele trei echipe să structureze cât mai rapid o formulă de lucru, care să realizeze împreună o listă de proiecte prioritare și să acceseze fonduri europene nerambursabile, direct, acolo unde este aplicabil, pentru reducerea birocrației.

Acordul cu privire la înființarea Asociației a fost semnat de cei trei edili în luna iunie, la București.

Conform Băncii Mondiale, concentrarea de populație şi investiţii în zona acestor mari centre urbane – Brașov, București, Constanța – poate fi valorificată mult mai eficient în urma interconectării lor. Astfel se creează zone urbane, cu statut de metropolă, ce își pot deservi mult mai bine cetățenii, printr-o dezvoltare economică nu doar uniformă, ci și accentuată.

Astfel de asociații sunt destul de des întâlnite în lumea dezvoltată, variind de la regiunea Ruhr din Germania (cu oraşe precum Dortmund, Bochum, Essen, Duisburg şi Düsseldorf în strânsă colaborare) până la BosWashMeg din S.U.A. (una dintre cele mai mari megalopolisuri din lume, care se întinde de la Boston la Washington D.C.).

blank