Romania, campioana Europei inmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) au crescut cu 0,8% în primele 11 luni din acest an, la 14,16 milioane, în timp ce Lituania şi România au raportat cel mai semnificativ avans, arată datele publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, relatează Agerpres.

Romania piata auto a înregistrat o creştere de 24% în perioada ianuarie – noiembrie 2018, fiind înmatriculate 121.634 autoturisme, faţă de 98.116 vehicule în primele 11 luni din 2017. Lituania a raportat un avans de 25,5% în perioada ianuarie – noiembrie 2018.

Cele cinci mari pieţe europene au avut evoluţii mixte în în primele 11 luni din 2018: creşteri în Spania (8%), Franţa (4,7%) şi Germania (0,4%) şi scăderi de 6,9% în Marea Britanie şi de 3,5% în Italia, arată datele ACEA.

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană (excluzând Malta) au scăzut cu 8% în noiembrie, la 1,12 milioane.

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 10,8% în noiembrie, fiind înmatriculate 8.303 autoturisme, faţă de 9.311 vehicule în perioada similară din 2017.

Livrările au scăzut luna trecută pe toate cele cinci mari pieţe europene: Spania (12,6%), Germania (9,9%), Italia (6,3%), Franţa (4,7%) şi Marea Britanie (3%), arată datele ACEA.

Declinul semnificativ înregistrat de piaţa auto europeană în noiembrie nu ar trebui să reprezinte o surpriză, apreciază Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, deoarece introducerea noilor proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) la începutul lunii septembrie a dus la un avans excepţional al înmatriculărilor în timpul verii. Ca rezultat, cererea de maşini noi a coborât în octombrie şi noiembrie în majoritatea statelor membre ale UE.

Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.