Actualitate, Stiri

Rezultate Evaluare Națională 2014!

Rezultate Evaluare Națională 2014 Ministerul Educaţiei Naţionale precizează că subiectele la proba de Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale, sesiunea iunie 2014, au fost realizate în concordanţă cu programa şcolară parcursă de elevi şi cu prevederile metodologiei de examen.

happy_student_2_06719400

Rezultate Evaluare Națională 2014 De asemenea, subiectele au avut un nivel de abordare mediu, aşa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obţinut medii peste 5 (73,1%).

Rezultate Evaluare Națională 2014 În plus, pe lângă pregătirea constantă de la clasă, susţinută de cadrele didactice, MEN a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, încă de la sfârşitul lunii octombrie 2013, când au fost publicate pe site-ul subiecte2014.edu.ro.

Prin simulările naţionale, la care au participat toţi elevii de clasa a VIII-a, MEN a avut ca obiectiv familiarizarea acestora cu situaţia de examen.

Rezultate Evaluare Națională 2014 Ca o menţiune specială, sublinem că în baremul pe care îl găsiţi anexat, este precizat încă de la început: „Se punctează oricare alte formulări/modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.” Cu alte cuvinte, baremul a permis corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate.

Precizările MEN vin după ce Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a adresat, vineri seară, o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, în care a enumerat nemulţumirile membrilor săi legate de subiectele la limba română la evaluare.

Prima nemulţumire este aceea că elevii de clasa a VIII-a au trebuit să rezolve mai multe cerinţe legate de o poezie „filozofică” („Gânduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu) ale cărei teme, susţin părinţii, se studiază în liceu. „În clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel. Poezia filozofică, de genul ‘Gânduri pentru Anul Nou’ (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm?”, se arată în scrisoare.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi reclamă şi că „cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită”.

Pornind de la aceeaşi poezie a lui Minulescu, elevii au avut de menţionat mai multe sinonime pentru trei cuvinte din versurile acesteia, cerinţă la care, spun părinţii, baremul a fost „prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia în considerare toate variantele de răspuns corecte”.

Baremul la acest subiect, făcut public de Ministerul Educaţiei, a fost următorul: câte 2 puncte pentru notarea oricărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: fiindcă – deoarece, căci; cer – pretind, solicit; liniştit – calm, stăpânit).

În scrisoare este contestat şi subiectul de gramatică având ca ipoteză fraza „Când sunt scrise bine, romanele constituie în sine poveşti despre viaţă, care îl încurajează pe cititor să înţeleagă mai bine profunzimea experienţei umane”. Cerinţa a fost ca elevii să transcrie două propoziţii subordonate diferite din această frază, precizând felul acestora.
Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi consideră controversat subiectul, pe motiv că fraza este interpretabilă. „În timpul corectării, în unele judeţe s-a retras baremul şi, după un timp, s-a readus baremul cu modificări”, susţine Mihaela Gună.
Contestat este şi ultimul subiect al probei: „Redactează, în 80-150 de cuvinte, o scurtă naraţiune în care să prezinţi o întâmplare petrecută în timpul participării la o întâlnire organizată de şcoală, cu un scriitor contemporan”.
„Apreciem că subiectul întâlniirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban”, se afirmă în scrisoarea deschisă adresată lui Remus Pricopie.

În final, părinţii îi critică pe cei care au elaborat subiectele, subliniind că acestea au fost „o bătaie de joc”
„Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i faca pe copiii noştri să înţeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată. Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne in funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor”, spune Mihaela Gună, preşedintele federaţiei.

În urma evaluării naţionale, şi o profesoară de limba română de la o şcoală din Capitală, arăta că mai multe subiecte la această probă de la evaluarea naţională, ca şi baremul au fost greşit concepute, analizându-le punctual. „Mă gândesc de două zile la copiii mei care au muncit foarte mult anul acesta şi la cât o să fie de dezamăgiţi. (…) De ce? Din vina celor care au conceput subiectul, baremul, din cauza viziunii celor care conduc învăţământul sau, mai bine zis, a lipsei lor de viziune”, scria profesoara Carmen Stoica, de la Şcoala nr. 99 din Capitală.

La rândul său, Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) a transmis că sprijină demersul Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi de a cere demisia cadrelor didactice din Centrul Naţional de Evaluare care au elaborat subiectele probei de Limba română la evaluarea naţională.

CNE susţine că aceşti profesori au elaborat subiectele „fără să ţină cont de programa şcolară aflată în vigoare”. Premierul Victor Ponta a fost întrebat, luni, la Orăştie, despre solicitarea părinţilor de recorectare a lucrărilor la evalarea naţională, el arătând că vrea să vadă ce spun specialiştii pe această temă, întrucât nu poate să decidă politic în această privinţă.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO La nivelul țării, înainte de contestații, 113.250 de candidați de la evaluarea națională, reprezentând 70,8%, au obținut medii peste 5, iar 46.703 (29,2%), medii sub 5, situația generală relevând că numărul mediilor mai mari de 5 se încadrează în linia anilor precedenți iar diferențele înregistrate în anii anteriori între rezultatele la Matematică și Limba și literatura română s-au ponderat, ajungând la procente comparativ egale.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO În București, un număr de 9.588 de absolvenți de clasa a VIII-a reprezentând 82,77% dintre cei care au susținut evaluarea națională au luat note mai mari de cinci, a declarat vineri într-o conferință de presă inspectorul general Constantin Trăistaru.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Astfel, în Capitală, din cei 11.584 de candidați prezenți, 1.996 au obținut note sub cinci și 9.588 note peste cinci.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Înscrierile în învățământul liceal se vor face în perioada 4 — 9 iulie, când absolvenții clasei a VIII-a vor completa în fișele de înscriere opțiunile pentru unitatea de învățământ în care doresc să-și continue studiile. Aceste informații vor fi introduse în baza națională de date și vor fi verificate, pentru ca pe data de 15 iulie să aibă loc prima etapă a repartizării computerizate.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Între 17 și 25 iulie, candidații își vor depune dosarele de înscriere la liceele unde au fost admiși, conform repartizării computerizate. A doua etapă a admiterii la liceu începe pe 16 iulie, pentru ca pe 24 iulie să aibă loc efectiv distribuirea computerizată a candidaților.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Admiterea în învățământul liceal se face pe baza mediei aritmetice dintre media celor 4 ani de gimnaziu, cu o pondere de 25% din total și media obținută la evaluarea națională, cu o pondere de 75% din total. Potrivit legislației în vigoare, se pot înscrie în învățământul liceal și elevii care au obținut medii sub 5 la evaluarea națională.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele obţinute înainte de contestaţii de absolvenţii clasei a VIII-a care au susţinut Evaluarea Naţională în sesiunea iunie 2014.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Situaţia generală relevă că numărul mediilor peste 5 se încadreazăîn linia anilor precedenţi, iar diferenţele înregistrate în anii anteriori între rezultatele la Matematică şi Limba şi literatura română s-au ponderat, ajungând la procente comparativ egale. Probele s-au desfăşurat normal, fără abateri grave de la normele impuse de metodologia de examen. Cu toate acestea, la nivel naţional, au fost eliminaţi 8 candidaţi.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Dintre cei 165.188 de candidaţi înscrişi, au participat la Evaluarea Naţională 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obţinut medii peste 5, iar alţi 46.703 (29,2%), medii sub 5.

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Cele mai multe medii peste 5 au fost înregistrate în judeţele Brăila (87,14%), Cluj (82,79%), Bucureşti (82,77%), Gorj (81,11%) şi Prahova (81,05%). Cele mai puţine medii peste 5 au fost obţinute în judeţele Giurgiu (60,23%), Vaslui (60,68%), Caraş-Severin (60,78%), Călăraşi (60,92%) şi Timiş (61,09%).

Rezultate Evaluare Națională 2014 EDU.RO Pe tranşe de medii, situaţia cumulată pe toate cele trei discipline – Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă şi Matematică – se prezintă astfel:

medii de 10: 219 candidaţi (0,1%)
medii între 9 şi 10: 15.577 candidaţi (9,7%)
medii între 8 şi 9: 24.113 candidaţi (15,1%)
medii între 7 şi 8: 25.247 candidaţi (15,8%)
medii între 6 şi 7: 24.309 candidaţi (15,2%)
medii între 5 şi 6: 23.785 candidaţi (14,9%)
medii între 4 şi 5: 19.946 candidaţi (12,5%)
medii între 3 şi 4: 15.349 candidaţi (9,6%)
medii între 2 şi 3: 8.324 candidaţi (5,2%)
medii între 1 şi 2: 3.061 candidaţi (1,9%).
La proba de Limba şi literatura română, 116.928 (73,1%) absolvenţi au obţinut medii peste 5, în timp ce la Matematică, numărul acestora este de 116.513 (72,9%).

Pe tranşe de medii, situaţia la Limba şi literatura română se prezintă astfel:

medii de 10: 583 de candidaţi (0,4%)
medii între 9 şi 10: 15.291 candidaţi (9,5%)
medii între 8 şi 9: 22.638 candidaţi (14,1%)
medii între 7 şi 8: 24.450 candidaţi (15,2%)
medii între 6 şi 7: 24.254 candidaţi (15,1%)
medii între 5 şi 6: 29.712 candidaţi (18,5%)
medii între 4 şi 5: 13.497 candidaţi (8,4%)
medii între 3 şi 4: 15.529 candidaţi (9,7%)
medii între 2 şi 3: 9.402 candidaţi (5,9%)
medii între 1 şi 2: 4.977 candidaţi (3,1%).
Pe tranşe de medii, situaţia la Matematică se prezintă astfel:

medii de 10: 4.235 candidaţi (2,6%);
medii între 9 şi 10: 18.915 candidaţi (11,8%)
medii între 8 şi 9: 24.056 candidaţi (15%)
medii între 7 şi 8: 22.994 candidaţi (14,4%)
medii între 6 şi 7: 21.470 candidaţi (13,4%)
medii între 5 şi 6: 24.843 candidaţi (15,5%)
medii între 4 şi 5: 14.836 candidaţi (9,3%)
medii între 3 şi 4: 14.052 candidaţi (8,8%)
medii între 2 şi 3: 9.846 candidaţi (6,1%)
medii între 1 şi 2: 4.857 candidaţi (3%).
Pe tranşe de medii, situaţia la Limba şi literatura maternă se prezintă astfel:

medii de 10: 64 candidaţi
medii între 9 şi 10: 1.278 candidaţi
medii între 8 şi 9: 1.974 candidaţi
medii între 7 şi 8: 1.987 candidaţi
medii între 6 şi 7: 1.569 candidaţi
medii între 5 şi 6: 1.379 candidaţi
medii între 4 şi 5: 491 candidaţi
medii între 3 şi 4: 311 candidaţi
medii între 2 şi 3: 111 candidaţi
medii între 1 şi 2: 39 candidaţi.
Configuraţia mediilor peste 5 din ultimii trei ani, după rezolvarea contestaţiilor, arată astfel: 2011 – 81,79%, 2012 – 66,12% şi 2013 – 75,89%.

Contestaţiile au fost depuse în cursul zilei de vineri, 27 iunie. Acestea vor fi soluţionate în perioada 28 – 30 iunie, iar pe data de 1 iulie vor fi afişate rezultatele finale, după contestaţii.

Înscrierile în înăţământul liceal se vor face în perioada 4 – 9 iulie, când absolvenţii clasei a VIII-a vor completa în fişele de înscriere opţiunile pentru unitatea de învăţământ în care doresc să-şi continue studiile. Aceste informaţii vor fi introduse în baza naţională de date şi vor fi verificate, pentru ca pe data de 15 iulie să aibă loc prima etapă a repartizării computerizate. Între 17 şi 25 iulie, candidaţii îşi vor depune dosarele de înscriere la liceele unde au fost admişi, conform repartizării computerizate. A doua etapă a admiterii la liceu debutează pe 16 iulie, pentru ca pe 24 iulie să aibă loc efectiv distribuirea computerizată a candidaţilor. Admiterea în învăţământul liceal se face pe baza mediei aritmetice dintre media celor 4 ani de gimnaziu, cu o pondere de 25% din total, şi media obţinută la Evaluarea Naţională, cu o pondere de 75% din total. Menţionăm că, potrivit legislaţiei în vigoare, se pot înscrie în învăţământul liceal şi elevii care au obţinut medii sub 5 la Evaluarea Naţională.

blank