Actualitate, Featured

Restructurarea lasă ANAF fără 2000 de angajați

Ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii ANAF, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, adoptată pe 4 februarie de Guvern – în seara cu cele 25 de ordonanțe – a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial, informează Agerpres.

Această OUG prevede, printre altele, reducerea structurii de personal cu peste 2.000 de posturi şi eliminarea a 35 de posturi de conducere.

„Vorbim despre reducerea structurii de personal a acestei instituţii cu peste 2.000 de posturi, de asemenea, eliminarea a 35 de posturi de conducere, iar din patru vicepreşedinţi rămân trei. Este un act normativ promis pentru reorganizarea acestei instituţii şi eficientizarea activităţilor de colectare a impozitelor şi taxelor percepute contribuabililor români”, spunea, la data adoptării ordonanţei, Ionel Dancă, şeful Cancelariei premierului.

Între alte prevederi ale ordonanței figurează obligativitatea prezenței a doi inspectori fiscali în momentul efectuării unui control.

Potrivit Sindicatului Național Finanțe Publice – SindFISC, Consiliul Legislativ ar fi avizat negativ proiectul de ordonanță de urgență referitor la reorganizarea activității ANAF.

Tot miercuri a fost publicată în Monitorul Oficial OUG pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”.

Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 se modifică astfel: „Baza materială destinată activităţii de reprezentare şi protocol – pentru activităţile Administraţiei Prezidenţiale, Senatului, Camerei Deputaţilor, Guvernului României, Curţii Constituţionale şi ale entităţilor juridice, subiecte de drept public, care desfăşoară activităţi de interes naţional”.

 

blank