Actualitate, Stiri

„Regii asfaltului” se plâng că nu mai pot face afaceri în România. Dorin Umbrărescu susține că firma lui nu a câștigat o licitație de doi ani

Dacă în urmă cu câţiva ani, „regii asfaltului”erau atât de puternici din punct de vedere financiar, încât putea să ofere sponsorizări generoase mai marilor zilei, acum aceştia au ajuns să ameninţe cu închiderea firmelor.

dscf1474-465x390

„Regele asfaltului” Dorin Umbrărescu s-a plâns, înaintea vizitei lui Ponta, pe şantierul autorstrăzii Transilvania, tronsonul de opt kilometri între Gilău şi Nădăşel, că firma pe care o conduce nu a mai câştigat un contract cu statul. „După acest proiect o să pun lacăt la firmă. De doi ani nu am câştigat o licitaţie. Marile proiecte de infrastructură sunt câştigate doar de firme străine şi noi, românii parcă nu mai ştim să lucrăm”, a comentat iritrat Umbrărescu.

Pe şantierul de la autostrada A3, firma lui Umbrărescu, UMB Spedition, a trimis toate utilajele de care dispune, parcă pentru a le arăta autorităţilor statului că şi „românii pot să lucreze”. Peste tot, doar basculante, excavatoare uriaşe şi bulodozere, parcă eşti la Canalul Dunăre Marea Neagră, construit pe vremea lui Nicolae Ceauşescu. „Tot ce vedeţi aici se face cu banii noştri. Guvernul nu a dat un leu. Deja am excavat peste un milion de metru cubi de pământ”, a mai spus Umbrărescu.

Oficialii Companiei de Autostrăzi confirmă forţa cu care lucrează „regele asfaltului”. „Se lucrează într-un ritm fantastic. Acum câteva zile am fost pe şantier iar acum nu mai recunosc locurile”, spune prefectul de Cluj, Gheorghe Vuşcan.

Problemele au dispărut când a apărut Ponta

Ajuns pe şantier, premierul Victor Ponta a stat aproximativ 20 de minute după care a plecat la fel de repede cum a venit. „Unde este constructorul, să vină constructorul să ne răspundă la întrebări”, a spus Ponta, chemându-l pe Umbrărescu. Întrebat de Ponta dacă sunt bani, Umbrărescu a dat un răspuns în totală contradicţie cu ce a afirmat cu cîteva minute mai devreme. „Banii sunt acolo, stau liniştiţi, nu e nicio problemă”. În rest, nu a mai spus nimic, nici legat de banii pe care trebuie să îi primească pentru proiect, şi nici legat de faptul că doar străinii câştigă licitaţii în România.

Ponta a venit, s-a lăsat filmat şi fotografiat, la celebrele deja panouri informative ale lucrărilor, după care a rostit un scurt discurs şi a plecat. „Am promis să o repornim şi am repornit-o. Vreau să fie ştiut faptul că nu poate fi finanţată din fonduri europene, este finanţată integral din bugetul de stat, din acea taxă pe combustibil pe care am instituit-o. Se construieşte din banii românilor. Este foatre impostant ca să tot Ardealul să se dezvolte în continuare. Clujul se va lega de autostrada Sibiu-Nădlac prin autostrada Sebeş-Turda. Dacă reuşim să facem şi autostrada Comarnic-Braşov şi Piteşti-Sibiu, atunci, în 2018, când sărbătorim 100 de ani de la marea Unire, putem spune că ne-am unit şi cu infrastructura”, a mai spus Ponta.

A sponsorizat echipajul de raliuri Keleti – Ponta

De altfel, Dorin Umbrărescu apare pe lista sponsorilor echipajului de raliuri din care a făcut parte premierul, Edwin Keleti – Victor Ponta. Ancheta a fost derulată de ANAF la firma lui Keleti, Automedia SRL din Cluj,iar după un proces care a durat mai mulţi ani, în 2014, Curtea de Apel Cluj a obligat societatea la plata unor datorii catre bugetul statului.

În anul 2009, două dintre firmele lui Umbrărescu au cumpărat un autoturism Renault Clio SR 3, cu suma de 502.000 lei pe care l-a „predat” contra unor servicii de publicitate echipajului de raliuri Keleti-Ponta. Firmele lui Umbrărescu au încheiat cu firma lui Keleti un contract, de tip barter.

blank